Honda chce dobýt nebe – firemním tryskáčem HondaJet

HondaJet

HondaJet Zdroj: theautochannel.com

HondaJet
HondaJet
HondaJet
HondaJet
HondaJet
5 Fotogalerie
ČTK , nes
(VIDEO, GALERIE) Nejde o žádný bláznivý nápad poslední doby, Honda uvažuje o výrobě letadel už dlouho. Firma vyvinula sedmimístný business jet, který chce uvést na trh příští rok. Letecké ambice automobilky nejsou malé, Honda chce se svým letadlem záskat nejméně čtvrtinový podíl na trhu firemních proudových strojů.

Třetí největší japonská automobilka a největší světový výrobce motocyklů a motorů prochází nyní posledními fázemi získávání certifikátu na svůj sedmimístný letoun. Firma by v prvním pololetí příštího roku chtěla dostat tempo jeho výroby na 80 strojů ročně.

Honda začala přijímat zakázky na svůj tryskáč v roce 2006 a za tři dny od otevření objednávek jich měla více než stovku. Šéf Honda Aircraft Company se sídlem v Severní Karolíně na dnešním setkání s novináři aktuální počet zakázek nesdělil, uvedl však, že firma jich má na zhruba tři roky produkce.

HondaJet má mít tišší motor, proti konkurenci má být jeho spotřeba o 20 procent nižší a provozní náklady mají být na dvou třetinách konkurence nebo níže. „HondaJet bude tím, čím byl Civic pro Američany v 60. letech. Naši konkurenti stále ještě vyrábějí technologií 90. let 20. století,“ řekl zakladatel a šéf Honda Aircraft Mičimasa Fudžino.

Výrobci malých firemních tryskáčů prodají kolem 200 strojů ročně. Hlavními konkurenty stroje HondaJet jsou cessny od americké firmy Textron a letadla brazilské společnosti Embraer. Honda zahájila výzkum a vývoj letadel pod vedením Fudžina už v roce 1986.

„Maiden flight“, první let prototypu HondaJet