Honda na autosalonu v Ženevě ukáže svůj nový elektromobil v retro stylu | E15.cz

Honda na autosalonu v Ženevě ukáže svůj nový elektromobil v retro stylu

Karel Kilián - vtm.cz

Honda poprvé odhalila koncept svého elektromobilu Urban EV ve Frankfurtu v září 2017. Malé vozidlo v retro stylu vyvolalo značný zájem, nicméně tehdy se ještě nejednalo o konečný design. Japonský výrobce nyní oficiálně oznámil, že nový prototyp odhalí ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě, který začíná již za pár dnů.

Nutno říci, že se stávající oficiální obrázek docela liší od původní vize, která měla blíže k původnímu modelu Civic ze sedmdesátých let. Interiér předváděného auta byl zcela minimalistický a dominovala mu obrovská dotyková obrazovka.

Displej mezi světlomety

Podle dříve zachycených špionážních snímků se nebude jednat o auto třídveřové, ale praktičtější pětidveřové. Celkový styl modelu bude ve srovnání s konceptem podstatně konzervativnější.

Přesto se i zde najdou zajímavé prvky, jako je modře podsvětlené logo, které Honda míní používat na všech svých elektromobilech. Další kuriozitou je interaktivní obrazovka mezi světlomety, která bude zobrazovat informace, jako je stav nabíjení či pozdravy ostatním účastníkům silničního provozu.

Pininfarina Battista: Elektrické monstrum, které požene vpřed 1900 koní

Automobilka také uvedla, že předběžné objednávky budou zahájeny počátkem tohoto roku. Cílem je nabídnout cenově dostupný a stylový elektromobil pro širokou veřejnost. Fakt, že zahájení výroby je doslova na spadnutí, dokazuje nedávný únik špionážních fotek z testování v Evropě.

Malé vozítko pro každého

Nové auto je součástí plánu japonské automobilky, jehož cílem je do roku 2025 elektrifikovat dvě třetiny evropské produktové řady. Po malé městském modelu by měl přijít vůz Sport EV, postavený na stejné platformě.

700 koní a 800 voltů. To je nový brutální elektrický Chevrolet eCOPO Camaro

Honda zatím drží pod pokličkou jakékoli podrobnosti včetně kapacity baterie, výkonu elektromotorů či předpokládaného dojezdu. Vzhledem k zamýšlené cílové skupině však očekáváme skromnou dojezdovou vzdálenost kolem 300 kilometrů a podporu technologie rychlého nabíjení.

Článek vyšel na serveru VTM >>>

Autor: Karel Kilián - vtm.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!