700 koní a 800 voltů. To je nový brutální elektrický Chevrolet eCOPO Camaro

Chevrolet eCOPO Camaro

Chevrolet eCOPO Camaro Zdroj: VTM.cz

Chevrolet eCOPO Camaro
Chevrolet eCOPO Camaro
Chevrolet eCOPO Camaro
Chevrolet eCOPO Camaro
Chevrolet eCOPO Camaro
8
Fotogalerie

Chevrolet představil svůj nový koncept eCOPO Camaro, určený pro závody na krátkou vzdálenost s pevným startem (drag racing). Chce jím připomenout padesátileté výročí své modelové řady COPO Camaro. Nejde ale o úplnou novinku, nýbrž COPO Camaro předělané na elektrický pohon.

Vozidlo vychází z letošního modelu Camara a chlubí se především elektromotorem, který dokáže poskytnout ekvivalent výkonu vyšší než 700 koní a točivý moment až 813 Nm. Zatím nebyly provedeny žádné praktické testy, ale výrobce je přesvědčen, že auto zvládne absolvovat čtvrt míle s pevným startem za méně než deset sekund.

Jen pro srovnání – aktuálně nejrychlejší produkční vůz v této disciplíně je Dodge Challenger SRT Demon, který čtvrtku letos zajel za 9,65 s a porazil tak Bugatti Veyron Super Sport, který stejnou trať zajel za 9,7 s. Je paradoxní, že za desítkou řvoucích benzinových bestií je v žebříčku nenápadný tichý čtyřdveřový sedan Tesla Model S P100D s časem 10,44 s.

Když teď u Chevroletu vyrobili de facto elektrický sporťák se zaměřením na zrychlení, je prakticky jisté, že všechna benzínová auta zostudí. Tvůrci uvádí, že po vyladění mají ambice dosahovat časů kolem devíti sekund. Pro srovnání – specializované benzínové dragstery s dlouhým čumákem, obřími koly a výfuky šlehajícími plameny to zvládnou za 4,5 sekundy.

„Našlapaný“ elektrický dragster

Dalším vydatně komunikovaným parametrem je napětí 800 voltů, které je dvojnásobné ve srovnání s modely Bolt EV, Volt i Teslou. Baterie umožňují efektivnější přenos výkonu na elektromotory a podporují velmi rychlé nabíjení, což je důležitá vlastnost při vyřazovacích závodech, kdy mezi jednotlivými koly není času nazbyt.

Aktualizovaný systém pro správu baterií zodpovídá za to, aby všechna napětí a teploty byly v pořádku. Jde o komplexní bezpečnostní systém, který průběžně vyhodnocuje stav veškerých elektrických komponent vozidla a sleduje jejich správnou funkci a bezpečný provoz. Z bezpečnostních důvodů jsou baterie oddělené od zbytku kabiny.

Hnací ústrojí se skládá z dvojice elektromotorů BorgWarner HVH 250-150, připojených k běžné závodní automatické převodovce Turbo 400. Výkon je přenášen na tuhou zadní nápravu.

Kvůli dosažení optimálního rozložení hmotnosti rozdělila automobilka akumulátory do čtyř 200V modulů, z nichž každý váží 79 kilogramů. Dva jsou umístěny v oblasti zadních sedadel, další dva jsou nainstalovány v kufru – jeden místo rezervního kola a druhý nad zadní nápravou. Více než 56 % hmotnosti tak leží na zadní nápravě, což hraje podstatnou roli při akceleraci.

Přínos nejen na závodní dráze

Při vývoji vozidla spojil General Motors své síly se závodním týmem Hancock and Lane Racing. Přípravy však ještě nejsou u konce – nyní probíhá testování, poté budou následovat další práce, jejichž cílem bude dosažení co nejlepších časů při akceleraci s pevným startem.

Ačkoli se jedná o vozidlo, určené pro nasazení v závodech, bude přínosem i pro sérově vyráběná auta. Technologie 800V akumulátoru se pravděpodobně v následujících letech objeví i v produkčních elektromobilech, kde řidičům nabídne větší výkon a kratší dobu nabíjení.

Pokud byste modrý elektrický dragster Chevrolet eCOPO Camaro chtěli vidět na vlastní oči, máte příležitost! Do 2. listopadu bude vystaven na výstavě SEMA v Las Vegas.

Článek vyšel na serveru VTM >>>