Hradec se mění v obchodní ráj
Obyvatelé Hradce, kteří rádi nakupují ve velkých obchodních centrech, mohou být spokojeni. V příštích letech se jim možnosti nákupu ještě rozšíří. V žebříčku rozsáhlostí prodejních ploch velkých obchodních center v přepočtu na obyvatele se přitom Hradec v posledních letech dere ke špičce mezi většími městy.
„Oproti předcházejícímu roku se v Hradci Králové otevřelo nové nákupní centrum Atrium, které pochopitelně zvětšilo rozsah prodejních ploch ve městě. V rámci šesti sledovaných krajských měst – Liberce, Plzně, Hradce Králové, Českých Budějovic, Olomouce a Ústí nad Labem se posunul ze čtvrtého na třetí místo,“ uvedl František Diviš z pražské společnosti Incoma Research, která se zabývá analýzami trhu. První příčku si drží Liberec, na druhém je Plzeň.
„Kromě Hradce Králové vyrostly další významnější prodejní plochy také v Plzni – Area Bory a v Ústí nad Labem obchodní centrum fórum, takže nelze považovat vývoj v Hradci za ojedinělý a nárůst ploch není oproti jiným obdobným městům výrazně dramatický,“ dodal Diviš.
Jenže v Hradci se plánují kromě střešní přístavby obchodní galerie Futurum ještě další velká nákupní centra.
Pravděpodobně největším novým nákupním střediskem bude komplex u malšovického stadionu Arkády. Jeho brány by společnost ECE Projektmanagement ráda otevřela v roce 2013. Tamní prodejní plocha má být na 40 tisících metrech čtverečních. Zázemí by v novém areálu mělo naleznout na 130 obchodů.
Za několik měsíců by se také mohlo začít stavět na bývalém autobusovém nádraží U Koruny, kde má stát centrum Aupark. Pod jednou střechou nabídne obchody a služby, kavárny, restaurace i možnosti kulturního a sportovního trávení volného času.
„Po dokončení logistického areálu v Lovosicích je nyní z našich českých projektů Aupark Hradec Králové první na řadě. Plánovali jsme, že bychom tento rok začali stavět. Ale ještě nemám zprávu o územním rozhodnutí. Nevím tedy, jestli se to podaří do konce tohoto roku nebo začátkem příštího. Předběžně počítáme se 170 provozovnami s nabídkou zboží a služeb. Návštěvníci budou parkovat buď v suterénu centra anebo v parkovacím domě propojeném s centrem. Dohromady plánujeme vybudovat 1300 parkovacích boxů,“ sdělil marketingový ředitel HB Reavis Group Roman Karabelli.
V Hradci Králové velké nákupní komplexy a hypermarkety v současné době zabírají plochu 93 tisíc metrů čtverečních, po dokončení zmíněných center se podstatně zvětší.
Mimo hru přitom Hradec nezůstává ani v případě obchodního řetězce Ikea, který nabízí nábytek a bytové doplňky.
„Stále se hledá nejlepší místo nejen pro náš obchod, ale celé nákupní centrum. V tuto chvíli mohu říct, že bychom rádi na Hradecko, ale pokud to nedopadne, naše hledání se může ubírat jiným směrem,“ uvedla mluvčí řetězce Jindřiška Válová.