Hyundai i30: první představení v ČR

Hyundai i30

Hyundai i30

Korejská automobilka Hyundai v Praze představila nový Hyundai i30. Ambice s tímto modelem má opravdu hodně vysoké.

Hyundai tento týden představil českým novinářům hned dvě důležité novinky. Zaprvé jsme si mohli prohlédnout nové sídlo značky a především jsme se mohli podívat živě na zbrusu novou generaci modelu i30, který se zde zastavil cestou z frankfurtského autosalonu a který pochází z Koreje. Automobily určené pro Evropu budou samozřejmě vyráběny v Nošovicích, výroba se ale rozběhne až začátkem nadcházejícího roku. Na jaře pak první exempláře dorazí do showroomů.

Nová generace má co se týče prodejů na co navazovat. Původní a stále ještě prodávaný Hyundai i30 totiž patří mezi hodně žádané automobily. Korejská značka má ale větší ambice, respektive vůbec ty největší. Hyundai i30 nové generace by se v budoucnu měl stát v České republice absolutně nejprodávanějším modelem. Určitě uznáte, že takový cíl je přinejmenším hodně odvážný. Na druhou stranu sympatický hatchback má určitě co nabídnout.

Hyundai i30 - boční pohledHyundai i30 - boční pohledHyundai i30 - boční pohled

Designem pokračuje i30 v nastaveném trendu. Fluidní tvary jsou inspirovány přírodou, přední část pak navazuje na dříve představenou „í-čtyřicítku“.

S vnějšími rozměry na tom je nový Hyundai i30 prakticky stejně jako jeho předchůdce. Rozvor náprav činí 2650 mm, což je v dané třídě nadstandardní číslo. Také díky tomu je uvnitř hodně místa jak pro přední, tak pro zadní cestující. Nutno podotknout, že takhle tomu bylo již u první generace tohoto modelu. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 378 litrů. Interiér podle prvních dojmů opravdu působí velmi kvalitně.

Jak nová i30 jezdí, to vám nepovím, protože šlo pouze o statickou prezentaci. Zatím se musíme spokojit jen s teoretickými údaji. Na výběr bude šestice motorů, tři zážehové a tři vznětové. Zájemci o naftu mohou vybírat mezi jedna-čtyřkou (90 k, 220 Nm), nebo motorem 1.6 CRDi (110 k, 260 Nm) a nově je k dispozici také výkonnější verze naftové jedna-šestky s maximem 128 koní a vrcholným točivým momentem 260 Nm.

Hyundai i30 - interiér zadní části vozidlaHyundai i30 - interiér zadní části vozidlaHyundai i30 - interiér zadní části vozidla

Základem nabídky ovšem bude benzinová jedna-čtyřka řady Gamma (100 k, 137 Nm), nad ní stojí pohonná jednotka MPI velikosti 1,6 naladěna na 100 koní. Třetím do party pro benzinové motory je dnes už dobře známá jedna-šestka GDI (135 k, 164 Nm), kterou můžeme znát například z SUV ix35. Jednotlivé parametry motorů jsou podle tiskové zprávy stále ještě předběžné a budou potvrzeny až během uvádění na trh. Standardem pro všechny motory je šestistupňová manuální převodovka, chybět ale nebude ani šestistupňový automat.

Hyundai slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. V předu najdeme klasické zavěšení typu McPherson, vzadu je víceprvková náprava. Jako odpověď na častou kritiku týkající se řízení připravili Korejci variabilní posilovač řízení Flex Steer umožňující nastavit si více režimů. Standardem pro nejdostupnější výbavy jsou patnáctipalcová plechová kola, maximálně lze dokoupit lité sedmnáctky.

Hyundai i30 - design palubní deskyHyundai i30 - design palubní desky Hyundai i30 - design palubní desky

Úspěch novému modelu by měla zajistit také nadstandardní výbava. Hyundai chce nabízet luxusní prvky, za které si u konkurence musí zákazníci připlácet buď v rámci standardní výbavy nebo za nějaký rozumný příplatek. V případě i30 je řeč například o vyhřívaném volantu, aktivním asistentu parkování, panomramatické střeše nebo o prémiové kůži. Jak bylo řečeno na začátku, prodej odstartuje na jaře příštího roku.