I záchranka má své „štamgasty“
Mladý muž potřeboval koupit mamince dárek k narozeninám. Vymyslel, že by se jí mohl hodit dávkovač na léky, jenže nevěděl, kde ho sehnat. A tak vytočil číslo call centra středočeské záchranky a zeptal se. „Jděte do lékárny nebo do obchodu se zdravotními potřebami,“ poradila operátorka Jiřina Martínková.
Projekt odstartoval v Kladně
Kdyby volal na tísňovou linku 155, patrně by jej dispečerka záchranné služby právem odbyla. Na „její“ lince se zachraňují životy. U call centra je to jiné. „Bylo zřízené právě proto, aby lidé s méně důležitými otázkami neblokovali tísňovou linku a zároveň věděli, že jim někde poradí,“ řekla mluvčí záchranářů Tereza Janečková. Od začátku roku funguje projekt, který odstartoval v Kladně, pro celé střední Čechy.
Nedávná žádost o radu nebyla typickým telefonátem, který pracovnice call centra denně slýchají. Nejčastěji se lidé ptají, jak jsou otevřeny zubní pohotovosti a lékárny, vyděšení rodiče volají, jak dítěti srazit teplotu, zda mohou kombinovat léky.
„Jiní zase řeší, jak vážné mohou být jejich žaludeční obtíže. Někdy stačí, když jim poradíme samy, jindy případ předáváme k výjezdu záchranky,“ poznamenala Martínková.
Od začátku roku přijaly operátorky na šest set hovorů, někteří lidé dokonce volají opakovaně.