Ideální hračka pro předškoláky: magnetické puzzle | E15.cz

Ideální hračka pro předškoláky: magnetické puzzle

Ideální hračka pro předškoláky:  magnetické puzzle
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

ČTK

Magnetické puzzle klauni z Detoy Albrechtice jsou nejlepší hračkou pro předškoláky. Ocenění v soutěži Hračka roku 2011 je pro firmu o to významnější, že podobné zatím na tuzemském trhu nezískala. Zájem o tradiční dřevěné hračky z Jizerských hor přitom v posledních letech stoupá. Je to o to cennější, že v minulosti v téhle kategorii většinou vítězili výrobci zahraniční, řekl majitel společnosti Jaroslav Zeman.

Soutěž o hračku roku vznikla před několika lety a má spotřebiteli pomoci orientovat se v nepřeberném množství výrobků a poradit s optimálním výběrem hraček pro děti. Do soutěže se vybírají nejprodávanější hračky od tří hlavních prodejců na českém trhu, letos vybírala porota ze 129 hraček od 24 výrobců. Ocenění se rozdávala v 11 kategoriích, absolutním vítězem čtvrtého ročníku se hra Activity Original 2 od pražské firmy Piatnik.

Stoletá tradice

V Jizerských horách má výroba hraček více než stoletou tradici. Továrnu v Albrechticích založil v roce 1908 Johann Schowanek. Za první republiky, v dobách největšího rozmachu, zaměstnávala až 1300 lidí, dnes jich tam pracuje kolem 200. V 50. letech se pod názvem TOFA začal podnik věnovat také výrobě pianinových a klavírních mechanik. Od roku 1993 je společnost v soukromých rukou a podniká pod značkou Detoa. Jen samotná výroba podnik už dávno neživí - před několika lety se otevřel turistům. Vybudování zázemí, obchodu, kavárny a kreativních dílen stálo zhruba tři miliony korun, zájem ale roste - letos tam čekají kolem 25 tisíc návštěvníků.

Prohlídka továrny

Otevření továrny pro turisty rozšířilo nabídku pro návštěvníky Jizerských hor, pro firmu je ale podle Zemana především reklamou. Na tržbách společnosti, které loni překročily 90 milionů korun, se příjmy z turistiky podílely jen zhruba z 1,5 až dvou procent. Kreativní dílny musí firma dotovat. „Je to pro nás hlavně reklama, která zvyšuje povědomí o továrně a její produkci,“ vysvětlil Zeman. V tuzemsku podle něj roste zájem o kvalitní dřevěné hračky domácí výroby, které firma prodává pod značkou Detoa a retro řadu také pod tradiční značkou TOFA, kterou loni koupila.

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!