Infopodnikatelé vstupují do Čech

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Mish Sukharev, Flickr.com (CC BY 2.0)

Infopodnikatelé prodávají něco, co má dnes tu největší hodnotu. Podívejte se na stránku Googlu. Co lidé hledají na této stránce? Informace. Proč je Google mezi třemi nejhodnotnějšími firmami světa, mezi Applem a IBM, nejmladší a nejrychleji rostoucí značkou? Co je tou hodnotou, která drží trumfy, hodnotou, ke které když se dostanete, máte zdroj ke všemu? Informace.

Jsou to informace, které dnes hýbou světem. Kde je příležitost? Pokud dnes poskytnete lidem informace, které jim pomohou žít lepší život, poskytnete jim informace, které jim pomohou řešit jejich problémy v práci, v podnikání, ve vztahu, s dětmi a v nekonečně mnoha dalších oblastech života, stanete se novým milionářem. Stanete se info podnikatelem.

Hodnotu, pozornost a peníze, zdá se, mají ti lidé, kteří mají a poskytují kvalitní informace. A kde takové informace hledat, kde leží hodnota v informacích?

Opět na Googlu? Zčásti je to pravda. Bohužel najít na Googlu konkrétní informace, které by šly do hloubky, tzv. best-practicies, od lidí, kteří opravdu umějí a znají, je velmi náročné. Naleznete spíše mnoho informací různých pisálků, různé kvality. Takže kde hledat kvalitní informace, postupy, které rychle vyřeší problém, jež člověk má?

Co děláte, když si nevíte s něčím rady? Chcete třeba chytře investovat, chcete zhubnout, chcete mít skvělý web, chcete sbalit holku. Co uděláte? Zeptáte se? Koho? Někoho, kdo umí investovat? Kdo zhubl? Kdo má skvělý web? Kdo umí sbalit holku? Já bych to udělal. Kvalitní a hodnotné informace mají pro vás lidé, jimž věříte a kteří mají znalosti a zkušenosti v oblasti, kde právě potřebujete pomoct.

Ta hodnota, ty kvalitní informace leží ve vás. Vy jste ta studnice zkušeností, znalostí a dovedností. Že nejste žádný odborník a expert? A to řekl kdo? Kdo to určuje? Kdo to hodnotí? Mám jednu zkušenost. My lidé podceňujeme to, co známe, umíme a děláme. Podceňujeme své zkušenosti, podhodnocujeme svou práci, snižujeme svoji hodnotu. Proč? Naučili jsme se to od rodičů a ti zase od rodičů a ti od svých rodičů.

Naše společnost umí spíše ponižovat než oceňovat. Vidíme věci spíše černě než růžově. Je čas to změnit. Právě teď, v tom co vás baví, co děláte rádi, čemu se věnujete, co je vaše vášeň, radost, nebo dokonce poslání, tak v tom jste možná lepší než miliony lidí na světě. Lepší než miliony nebo stovky tisíc lidí u nás. Zastavte se. Nemusíte být přece nejlepší ve svém oboru na světě. Můžete, pokud je to váš sen, tak jděte za ním. Ale proč nemůžete začít pomáhat druhým s tím, co víte, už teď?

Už teď víte dost na to, abyste ve svém oboru, zájmu nebo koníčku pomohli více lidem, než vůbec tušíte. Chápete? Za to, co teď vy víte, by mnoho jiných lidí dalo nevím co. Za vaše rady, pomoc a zkušenosti by jiní lidé rádi zaplatili. Teď existují na Googlu tisíce lidí, kteří hledají, kdo by jim pomohl s tím, jaké vybrat pojištění, jak správně vymalovat byt, jak najít životní poslání, zlepšit sex ve vztahu, jak spustit reklamní kampaň na internetu, vybrat bazarové auto, investovat do realit, jak zvýšit sebevědomí, dělat marketing, založit firmu, vybírat zaměstnance a další a další oblasti, ve kterých právě dnes tito lidé nenaleznou nic, nikoho nebo najdou jen útržky informací různých radílků.

Dříve, když jste byl skvělý doktor, věděla o tom celá vesnice. Za kopcem už ale nejspíš ne. Dnes je to jinak. Když něco umíte, natočíte o tom video nebo napíšete e-book, může se to dozvědět celý svět. A rychle. A právě tohle dělají infopodnikatelé.

pro podnikatele od podnikatelů.