Jaguar F-Type SVR s pohonem všech kol se ukazuje na dalších fotkách

Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
3 Fotogalerie
Dalibor Žák
Jaguar F-Type SVR, nejrychlejší F-Type v nabídce, zažije světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Už před časem jsme tu měli první snímky a uniklé informace, automobilka k tomu nyní přidává kompletní fotogalerii a poměrně rozsáhlou tiskovou zprávu se všemi detaily. Vyjímáme to podstatné.

Srdcem too nejrychlejšího F-Typu je motor. Konkrétně jde o kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který známe i z „běžného“ F-Typu R. Ovšem v modelu SVR má osmiválec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot./min. To mu stačí na to, aby zvládl akcelerovat na 100 km/h za 3,7 s a ve verzi kupé dosáhl na 322 km/h.

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozici i jako kabriolet a pokud chcete hodně připlácet, seznam příplatků je poměrně dlouhý a obsahuje i takové věci jako karbon-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbonový aerodynamický paket nebo střecha rovněž z uhlíkových vláken (u kupé).

Konstrukčně vychází model SVR z kupé F-Type R AWD, což neznamená nic jiného, než že standardně bude nejrychlejší F-Type dodáván nejen s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale také výhradně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Kdo chce dělat rozevláté drifty, tomu stejně bude stačit šestiválcový F-Type S s manuálem a samosvorem.

Komponenty podvozku, brzd a řízení se dočkaly nových dílů a nastavení. Například zcela nový titanový výfuk poskytuje nejen výraznější zvukový doprovod (to by nás zajímalo, jestli může být něco ještě výraznějšího než sériový F-Type R, aniž by to překračovalo hlukové limity), ale i úsporu 16 kg hmotnosti.

Celkem zhubl Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale pokud si připlatíte za všechny odlehčené doplňky, může rozdíl činit až 50 kg. I tak ale provozní hmotnost kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, u kabrioletu 1720 kg.

Standardně jezdí F-Type SVR na pneumatikách 265/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Sériové ocelové brzdy mají průměr 380 mm vpředu a 376 mm vzadu, příplatkové karbonové pak 398 mm vpředu a 380 mm vzadu. Vždy dostanete vpředu šestipístkové třmeny, vzadu jsou třmeny čtyřpístkové.

Jaguar si za nejsilnější F-Type naúčtuje na britském trhu 110 000 liber (3 817 000 korun), za kabriolet SVR dáte minimálně 115 485 liber (4 007 000 korun). Auto už můžete objednávat a dodávky zákazníkům se rozběhnou v polovině roku.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz