Kam jít na oběd? poradí Facebook

Najít ve Frýdku-Místku hospodu, kde opravdu dobře vaří, nemusí být tak těžké. Na Facebooku vznikly stránky Gastropolicie Frýdek-Místek.

Kde mají dobré žebírko a kam naopak raději nechodit, protože obsluha nestojí za nic? Asi devět set lidí vytvořilo na Facebooku skupinu, ve které hodnotí frýdecko-místecké restaurace. Jakub Škrdlík skupinu
založil před dvěma měsíci v Brně, a když viděl, kolik lidí tam začalo psát, rozhodl se vytvořit internetovou gastropolicii v každém městě. „Je to přece skvělé. Když nevíte, kam zajít v cizím městě na
oběd, hravě zjistíte doma u počítače, jak tam vaří,“ vysvětluje Škrdlík. A majitelům restaurací nezbývá, než kritiku přijmout a rychle nedostatky vyřešit. Frýdecko-místecká skupina roste rychle. Její členové přetřásají denně nové a nové hospody.
V současné době je jich už dobrá třicítka. U některých je pár komentářů, pod jinými se rozbíhají bouřlivé diskuze. Největší vznikla o restauraci Stolárna. A ne kvůli jídlu, nýbrž kvůli personálu. „Mně tam chutná, myslím že kvalita jídel odpovídá cenám. Služby tam ale jsou jak v páté cenové. Vadí mi protivný
personál a dlouhé čekání. Ne na kuchaře, až uvaří, ale na servírku, než nás obslouží a načepuje. Podle mě se to odvíjí z neúcty k zákazníkům,“ píše například Jan Pobořil. Sedmička se proto zeptala majitele
Stolárny Jana Bednaříka, zda o internetové debatě vůbec ví a jestli je to pro něj důvod k zamyšlení.
„Co s tím můžu dělat. Já jsem si některých nedostatků vědom, ale hodně věcí není tak, jak je lidé popisují,“ říká Bednařík a nechce Facebook raději dále rozebírat.Asi nejlépe hodnotí lidé restauraci Ondráš ve Sviadnově. „Mají tu neuvěřitelný vídeňský guláš a spustu dalších jídel. K tomu profesionální obsluha, která se usmívá. A co mě dostalo nejvíc? Když mi číšník donesl skleničku, tak mi ji natočil
přesně tak, abych ji mohla pohodlně uchopit za ucho bez další manipulace, což v jiných hospodách neexistuje,“ chválí Ondráš Lucie Valášková. Majitele podniku Libora Vrubela to těší. „O té internetové
diskuzi jsem nevěděl, ale potěšilo mě to. Děláme, co můžeme a vidíme to na spokojených hostech,“ říká Vrubel.