Kdo koupí Twitter? Firma o svém prodeji rozhodne ještě v říjnu. Google a Disney jsou ze hry

Twitter,

Twitter, Zdroj: CC BY 2.0: Anthony Quintano via Flickr

Střecha centrály Twitteru
Střecha centrály Twitteru
Jídelna v centrále Twitteru
Jídelna v centrále Twitteru
Jídelna v centrále Twitteru
34
Fotogalerie

Už 27. října rozhodne o svém prodeji americká společnost Twitter. Tvrdí to zdroje agentury Reuters s tím, že mezi zájemci už překvapivě nejsou dřívější favorité - společnosti Google a Disney. Twitter se dlouhodobě potýká se slabým růstem uživatelské základny. Navíc za deset let existence nevydělal ani cent.

 

 

Podle dřívějších zpráv Twitter už několik týdnů intenzivně jedná s několika technologickými společnosti o svém případném převzetí. Mezi potenciálními kupci je například technologická firma Salesforce. Jak tvrdí web Recode, technologický obr Google ani filmová studia Disney už na seznamu potenciálních zájemců ale nejsou.

Právě absence Googlu je docela překvapením. Navzdory několika pokusům se totiž technologickému obru stále nepodařilo výrazněji proniknout do oblasti sociálních médií.

Závěrečné stanovisko by mělo padnout ke konci října spolu s oznámením výsledků za třetí čtvrtletí. Očekává se, že ani dvanácté čtvrtletí v řadě coby veřejně obchodovatelný podnik nevykázal Twitter ani dolar zisku, píše Engadget.

O své budoucnosti pravděpodobně nemá jasno ani samotný Twitter. Podle informací agentury Bloomberg se tři nejdůležitější manažeři firmy nedokážou shodnout. Šéf a spoluzakladatel Jack Dorsey chce zůstat nezávislý, spoluzakladatel Ev Williams prý stojí o prodej, finanční ředitel Anthony Noto je pro větší kontrolu případného majitele v čele s Dorseym.

Tržní hodnota Twitter se teď pohybuje kolem 16 miliard dolarů (385 miliard korun), dříve dosahovala až 40 miliard dolarů. Analytická společnost Morningstar už dříve uvedla, že cena za převzetí Twitteru by mohla činit 22 dolarů za akcii.

Twitter poskytuje bezplatnou službu, jejímž prostřednictvím uživatelé mohou sdělovat krátké vzkazy. Firma se nyní potýká s intenzivnější konkurencí ze strany rychle rostoucích rivalů, jako jsou služby Snapchat a Instagram.

Tržby Twitteru se ve druhém čtvrtletí zvýšily o 20 procent na 602 milionů dolarů (14,5 miliardy korun), a zaznamenaly tak nejslabší nárůst od vstupu firmy na burzu před téměř třemi lety. Počet aktivních uživatelů Twitteru se nyní pohybuje kolem 300 milionů a zvyšuje se jen pomalu.