Když motory ve Varech řvou, jakoby polykaly hřebíky

Jsou krásná, silná a bezpečná. Drahá auta z karlovarských ulic.

Snad každý milovník motorů se za nimi ohlédne. Luxusní bouráky jsou totiž pro fajnšmekry stejně přitažlivé – a pro většinu také stejně dostupné jako nohy modelky Hany Soukupové. Třeba červené Porsche Cayenne Magnum, stříbrné Audi Q7, Nissan GT nebo aristokratický Aston Martin V8 Vantage. Auta z říše snů, která stojí stejně jako rodinné domy v menších městech, nejčastěji parkují v srdci lázeňské metropole anebo v garážích u vilek na okraji města. Často reprezentují úspěch manažerů. Na parkovišti před Puppem se sluneční paprsky opírají do černé Audi A4 ve sportovní úpravě. „Mám moc ráda rychlou jízdu a A4 mi prostě sedí. Je to skvělý, rychlý vůz. Auto akorát pro mě,“ směje se u něj sympatická žena.
Elegantní auto patří generální ředitelce Puppu Andree Pfeffer-Ferklové. Ona sama o něm hovoří jako o společníkovi, vlastní ho téměř už čtyři roky. „Jsem s ním moc spokojená. Oceňuji u něj pohodlí a rychlost zrychlení. Jen bych dnes volila jeho větší verzi, tedy alespoň A8. Prostorově by bylo asi mnohem výhodnější,“ přemýšlí manažerka, která na cestách tráví hodně času. „Přestože bych mohla využít našich řidičů, nejraději řídím sama, a to i na velké vzdálenosti. Třeba v Německu si jízdu užívám.“

Auto jako společník

Kvalitní auto je důležité také pro Ivana Žikeše, majitele karlovarské realitní kanceláře Recom Reality. „Dříve jsem najezdil přibližně padesát tisíc kilometrů za rok, nyní tak polovinu,“ vysvětluje, proč si vybírá dražší a zároveň bezpečnější vozy. Uznávaný obchodník s realitami má k autům více než kladný vztah, až dosud jich vystřídal několik. „Moje poslední byla Audi A6. V současné době jsem si ale vybral Škodu Superb 3,6 4×4, což splňuje moje požadavky na kvalitu, pohodlí, sílu i bezpečnost,“ vypočítává s tím, že tíhne k velkým a silným vozům. „Hlavně proto, že se v nich cítím bezpečně. To, co se dnes děje na silnicích, je korida,“ říká Ivan Žikeš.
Aby se ve svém autě cítil dobře, potřebuje k tomu tři technické vymoženosti. „Automatickou klimatizaci, výkonnou audio soupravu a automatickou převodovku,“ odpovídá na dotaz redaktora.
To samé má ve svém Mercedesu E 500 ředitel dalšího karlovarského hotelu. Jméno zveřejnit nechce, bojí se závisti. „Pro mě je důležitá bezpečnost a pohodlí. A také mám rád pocit, že řídím kvalitní silné auto,“ přiznává muž, jehož osmiválec stojí v základním provedení kolem 1,65 milionu korun.

Bouráky před úřady

Také politici rádi řídí auta v ceně přes milion korun. Před karlovarským magistrátem stojí dva takové vozy. „Jedním je BMW 530xd, které jsme koupili v roce 2007 za necelých 1,185 milionu korun. Druhým je Mercedes E 350 CDI BlueEfficiency, pořízený vloni v dubnu za 1,085 milionu korun,“ prozrazuje mluvčí karlovarského úřadu Jan Kopál.
Důvody pro pořízení právě těchto vozů byly tři – provozní bezpečnost, spolehlivost a odolnost. „Samozřejmě také důstojně a přitom za rozumné peníze reprezentují krajské město,“ dodává Kopál.
Auto, které stálo více než milion korun, si mohou dopřát i představitelé kraje. Audi za téměř jeden a půl milionu korun, koupené v červenci 2005, mají k dispozici i s řidičem. Téměř milion pak stál SuperB 3,6, který před úřadem ve Dvorech začal parkovat letos v dubnu.

Co ve Varech jezdí?

Desetkrát hummer, sedmkrát bentley, jedenkrát Aston Martin V8 Vantage, jedenačtyřicetkrát lexus, třikrát lamborghini. Značky Audi, BMW nebo Mercedes ani nepočítaje. Karlovy Vary jsou plné luxusu na čtyřech kolech. Patří sem i ferrari, kterých karlovarský magistrát registruje pět, mezi nimi i model 360 Modena. Když startuje, musejí si citlivější lidé zacpat uši. Modena se rozeřve, jako by místo vzduchu nasávala hřebíky. Z nuly na sto kilometrů zrychlí za čtyři a půl vteřiny. „Byl to můj sen a asi jím zůstane,“ směje se při pohledu na červeného fantoma silnic sedmatřicetiletý Daniel Morávek. Právě on patří k těm, kteří se za luxusními auty otáčejí. „Jsou to úžasné stroje, které jsou jinde než ty, ve kterých jezdíme,“ rozplývá se majitel tři roky starého roomsteru.