Kellnerova Telefónica chce změnit název na M Telecom. Značka O2 zůstane

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Jan Rasch, Euro E15

Akcionáři telekomunikační společnosti Telefónica Czech Republic budou hlasovat o změně názvu firmy na M Telecom. Jiné pojmenování si vyžádal nový majitel, skupina PPF. Značku O2 si ale firma ponechá.

„Důvodem ke změně obchodního názvu společnosti je fakt, že se změnil majoritní vlastník. Telefónica už není největším akcionářem,“ podotkl mluvčí Hany Farghali.

S novým jménem se objevila zajímavá skutečnost, na kterou upozornil publicista Jiří Peterka. „Domény mtelecom.cz a m-telecom.cz si před 5 dny zaregistroval jistý Andrew Winkel. Osoba stejného jména pracuje v Telefónice CR.“ Opakuje se tady minulost? Telefónice trvalo několik let, než se jí povedlo získat doménu O2.cz.

Odkoupení většinových podílů v české a slovenské pobočce Teléfoniky skupinou PPF schválila v půlce ledna Evropská komise. Investiční společnost nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala v české Telefónice 65,9 procenta akcií, ve slovenské sto procent. Cena za transakci byla 63,6 miliardy korun.

Firma již na konci ledna učinila některé personální změny. Dozorčí rada do funkcí členů představenstva zvolila Martina Vlčka a Michala Frankla. Novým předsedou dozorčí rady byl zvolen ředitel investiční divize PPF Martin Štefunko.

Počet divizí se sníží

Do dozorčí rady byl kooptovaný spolu se spoluvlastníkem PPF Ladislavem Bartoníčkem, který se stal prvním místopředsedou, a Vladimírem Mlynářem, který je v PPF zodpovědný za PR a vztahy s veřejným sektorem.

Největší tuzemská telekomunikační firma také minulý týden oznámila, že sníží počet svých divizí z devíti na sedm a výrazně zjednoduší strukturu firmy. Rozpustí divize Marketingu, Podpůrných služeb a Korporátní komunikace a nově vytvoří samostatnou divizi IT. Cílem tohoto opatření je zeštíhlení organizace a s tím spojené zrychlení rozhodovacích procesů.

Na Telefóniku O2 Czech Republic se firma přejmenovala v roce 2006 a sloučila se s mobilním operátorem Eurotel. Od září téhož roku začala používat komerční značku O2, spolu s tím přestala fungovat značka Eurotel. Telefónica má v České republice kolem 5,1 milionu mobilních zákazníků a provozuje 1,4 milionu pevných linek. V roce 2012 měla firma čistý zisk 6,78 miliardy korun.