Klasická síťovka slaví návrat. Loni jich česká firma prodala přes sto tisíc

Tradiční síťovky slaví návrat

Tradiční síťovky slaví návrat Zdroj: Facebook Česká síťovka

Nejvíce se prodávají síťovky ve žluté barvě
Síťovka
Do síťovky se vešlo všechno... a po letech je tahle "okatá" taška žádaným trendy módním doplňkem.
4
Fotogalerie

Ústup zákazníků od jednorázových igelitových tašek nahrává výrobcům alternativ. Firma Česká síťovka za poslední rok prodala desítky tisíc tradičních tašek, zájem roste i v zahraničí. Stejnojmenná taška se veze na retrovlně a zájem o ní roste i v zahraničí. 

„V loňském roce jsme prodali přes sto tisíc kusů síťových tašek. Od roku 2012, kdy jsme síťovku znovu uvedli na český trh, zaznamenáváme nárůst zájmu každoročně. Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová. Cena jedné tašky se pohybuje do dvou set korun.

Kouzlo nákupní tašky, která unese i dvacetikilový nákup, již objevili i v zahraničí. „V současné době představují objednávky z ciziny zhruba deset procent z celkového objemu. Nyní máme stabilní odběratele v Nizozemsku, Polsku, Itálii, na Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a v Anglii. Například na Kanárských ostrovech jsou síťovky součástí dobročinné akce, která se zabývá čištěním pláží,” doplnila Pechová.

Po taškách se Česká síťovka chce prosadit i s oblečením a kabelkami. Kolekci chce firma uvést na český trh v první polovině letošního roku.

Ekologicky šetrné obaly se v posledních letech stávají celosvětovým trendem, k němuž se řadí i český výrobce znovuvyužitelných sáčků Frusack. Odpor proti nadměrné spotřebě jednorázových plastů nabírá na intenzitě. Některé prodejny začaly nabízet i alternativy mikrotenových sáčků, jako je právě Frusack.