Klasická síťovka slaví návrat. Loni jich česká firma prodala přes sto tisíc
Ústup zákazníků od jednorázových igelitových tašek nahrává výrobcům alternativ. Firma Česká síťovka za poslední rok prodala desítky tisíc tradičních tašek, zájem roste i v zahraničí. Stejnojmenná taška se veze na retrovlně a zájem o ní roste i v zahraničí.
„V loňském roce jsme prodali přes sto tisíc kusů síťových tašek. Od roku 2012, kdy jsme síťovku znovu uvedli na český trh, zaznamenáváme nárůst zájmu každoročně. Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová. Cena jedné tašky se pohybuje do dvou set korun.
Kouzlo nákupní tašky, která unese i dvacetikilový nákup, již objevili i v zahraničí. „V současné době představují objednávky z ciziny zhruba deset procent z celkového objemu. Nyní máme stabilní odběratele v Nizozemsku, Polsku, Itálii, na Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a v Anglii. Například na Kanárských ostrovech jsou síťovky součástí dobročinné akce, která se zabývá čištěním pláží,” doplnila Pechová.
Po taškách se Česká síťovka chce prosadit i s oblečením a kabelkami. Kolekci chce firma uvést na český trh v první polovině letošního roku.
Ekologicky šetrné obaly se v posledních letech stávají celosvětovým trendem, k němuž se řadí i český výrobce znovuvyužitelných sáčků Frusack. Odpor proti nadměrné spotřebě jednorázových plastů nabírá na intenzitě. Některé prodejny začaly nabízet i alternativy mikrotenových sáčků, jako je právě Frusack.