OBRAZEM: Metrostav svařuje největší ocelová vrata v Evropě. Poputují na Slovensko

V pražských  Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun.

V pražských Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun. Zdroj: archiv E15, Metrostav

V pražských  Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun.
V pražských  Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun.
V pražských  Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun.
V pražských  Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun.
V pražských  Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle Metrostavu se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. O náročnosti konstrukce svědčí, že jedno ze dvou křídel má hmotnost zhruba 570 tun.
30
Fotogalerie

V pražských Horních Počernicích vznikají nová masivní ocelová vrata pro vodní dílo Gabčíkovo. Podle stavební společnosti Metrostav, která pracuje na modernizaci přehrady, se jedná se o největší ocelová vrata v Evropě. „O náročnosti konstrukce svědčí, že jedna ze dvou vrátní má hmotnost zhruba 570 tun,“ říká vedoucí projektu Radek Liška.

Součástí zakázky na rekonstrukci plavebních komor Gabčíkova, jejíž hodnota činí zhruba 3,75 miliardy korun, je také výměna dolních vrat. Metrostav je vyrábí v Horních Počernicích. „Dolní vrata po namontování budou dva svařence, které se zavřou pomocí hydraulických válců,“ popisuje stavbyvedoucí Vladimír Beneš. Cenu za samotná vrata stavební společnost neuvedla.

Montáž prvních konstrukcí dolních vrat na stavbě začne na konci března a bude ukončena v červenci letošního roku. Přesun dílů na stavbu do Gabčíkova proběhne pomocí speciálních podvalníků. Jen jedno křídlo spodních vrat s tloušťkou dva metry měří 22 x 18 metrů.

Generální ředitel slovenského státního vodohospodářského podniku Daniel Kvocera před zahájením rekonstrukce řekl, že plavební komory jsou v havarijním stavu na konci své životnosti.