Blonďatá bestie vrací úder české politické scéně | E15.cz

Blonďatá bestie vrací úder české politické scéně

Kristýna řádí dál. Barbora Poláková se role slavné političky zhostila bravurně
Kristýna řádí dál. Barbora Poláková se role slavné političky zhostila bravurně
• 
ZDROJ: ctk

Lenka Dombrovská

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Necelý rok po uvedení politické satiry s názvem Kristýnka aneb Blonďatá bestie, jejíž hlavní předlohou byla nahrávka rozhovoru několika členů strany Věci veřejné, se v A Studiu Rubín v Praze uskutečnilo její divadelní pokračování. Na apríla se tým složený z dramatika Karla Steigerwalda, herce Ondřeje Pavelky a režiséra Tomáše Svobody přihlásil s kabaretem druhým – Blonďatá bestie vrací úder.

Inspirací jim nyní byly především výroky, které zazněly během procesu v kauze (údajné) korupce uvnitř strany. Tentokrát se však tvůrci rozhodli využít větší umělecké licence. Inspirovali se také zveřejněnými telefonickými hovory bývalého pražského primátora Pavla Béma s lobbistou Romanem Janouškem a celkově se více zaměřili na celkový stav současné politické situace u nás. Ondřej Pavelka se ujal především role konferenciéra a publikum uvítal pohádkou o zlých lidech v politickém černém lese, později se stává prostředníkem mezi soudcem (Michal Dudek), jenž prodlévá v černé díře, aby nemohl být ovlivňován, a občany, kteří předstupují před soud. Navíc výtečně představuje i předsedu Véček Radka Johna. Před soud (tedy publikum) přikráčí poněkud nejistým krokem, ovšem s nezbytnou sklenkou červeného vína a samolibým výrazem. Nic zaznamenáníhodného neřekne, to však diváci už jistě postřehli v médiích.

Ústřední dvojici samozřejmě tvoří Barbora Poláková jako „bestie“ Kristýnka s kabelkou, na níž je okatě vyveden nápis Lůj Výton, a Vítek Bárta s nezbytným šátkem kolem krku, kterého i tentokrát ztvárňuje Lukáš Příkazký. Nemůže samozřejmě chybět téměř kultovní píseň Nevinná z prvního dílu, Poláková však za skvělého klavírního doprovodu Mikyho Jelinka připojuje i nový song – Vítku, ošátkovaný kvítku.

V publiku sedící Eva Salzmannová postupně ztvárňuje inženýra Pandura, profesora Josefa Mosteckého uhelného a švédského doktora Gripena z Anglie, tím se do kabaretu dostávají zmínky o dalších kauzách. Dětské posunky a schválnosti u soudu navíc místy přerušují výstupy dua Bém (Lukáš Příkazký) a Janoušek (Jan Vlas), kteří se snaží u golfu či na kokainovém večírku zašifrovaně vyřešit „pařezy“ či „mrtvého koně“. Nelze nezmínit alespoň Bémův výstup na Himálaj – tedy Příkazkého vrcholový gymnastický výkon podél stropu sklepního sálu Rubínu.

Takto strávený večer v Rubínu je očišťující, možná ne divadelně dokonalý, místy za každou cenu provokativní a prvoplánový. Je však dobře, že ještě stále mají divadelníci potřebu se k společenskému marasmu vyjadřovat a utahovat si z něho.

Kolektiv autorů: Blonďatá bestie II. Blonďatá bestie vrací úder

A Studio Rubín Režie: Tomáš Svoboda
Hrají: Eva Salzmannová, Ondřej Pavelka, Barbora Poláková, Lukáš Příkazský
Premiéra: 1. dubna
Hodnocení: 70 %

Autorka je redaktorkou Divadelních novin

Autor: Lenka Dombrovská

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video