Recenze: Věrní nevěrní jsou komedií po francouzsku | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Recenze: Věrní nevěrní jsou komedií po francouzsku

Iva Přivřelová

Louis Garrel proslul jako herec, u syna známého režiséra obklopeného filmaři od dětství ale nepřekvapí, že se také on pustil do režie. Tak jako debut Dva přátelé, i jeho druhý počin Věrní nevěrní, který osobně představil na nedávném Febiofestu, se týká nekonvenčního milostného trojúhelníku a jednu z hlavních rolí opět hraje sám Garrel. Tentokrát se genderový poměr obrátil a na jednoho muže připadly dvě ženy – ovdovělá politička Marianne v podání Garrelovy manželky Laetitie Casta a její mladá švagrová Eva s tváří Lily-Rose Deppové.

Věrní nevěrní by se dali popsat jako romantická komedie, ovšem svěže svérázná, mírně absurdní a hodně francouzská jak svou uvolněností, upovídaností – vždyť obsahuje i vnitřní monology tří postav –, tak nedbalou elegancí.

Náladu nastaví už úvodní scéna, která se odehrává deset let před zbytkem filmu. V ní Marianne svému příteli oznámí, že má milence, že je těhotná a že se rozhodla zůstat s tím druhým. Když se dvojice opět sejde na pohřbu onoho druhého muže, svižný příběh o risku různých životních rozhodnutí a rozdílu mezi touhou po snu a realistickou láskou pokračuje. Snímek pokukující po Garrelově vzoru Françoisi Truffautovi s laskavou sebeironií relativizuje povahu věrnosti a odhaluje dynamiku ve vztazích.

Garrelův roztomilý i infantilní Abel se s bezmocností smolařských hrdinů starých grotesek přizpůsobuje rozhodnutím Marianne, která i díky svému netypickému řešení hrozby od mladší sokyně působí aktivně a moudře. Jako film od režírujícího herce stojí novinka na hlavních, atraktivních představitelích.

Šteindler chce honoráře za Tři oříšky pro Popelku. Navrhuje insolvenci producenta

Režisér do filmu záměrně nechává promlouvat prvky různých žánrů, z nichž jen ten detektivní vyznívá naprázdno a mohl zůstat pouze rysem charakterizujícím Mariannina osobitého synka s bohatou imaginací.

Pětatřicetiletý Garrel scénář napsal s 87letým Jeanem-Claudem Carrièrem, jenž psal pro Louise Buñuela nebo Miloše Formana. I jejich spojení přispívá k originalitě odlehčeného mixu humoru s romantikou. Příjemně stručná, zábavná hra s žánrem ukazuje, jakou podobu může mít romantická komedie.

Autorka je spolupracovnicí redakce

Autor: E15

Autor: Iva Přivřelová
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!