Kvůli výmolům jezdí v protisměru
Oprava všech silnic a chodníků, které patří městu, by přišla na více než půl miliardy korun. Dalibor Dařílek, vedoucí odboru dopravy ústeckého magistrátu ví, že takovou sumu mít pohromadě nebude. V letošním rozpočtu dostal od zastupitelů na opravy nejdříve 3,1 milionu a v průběhu roku mu městští radní přidali na rozbité silnice dvakrát po pěti milionech korun.
„S opravami jsme začali už v zimě. Nejednalo se o celé úseky, nechávali jsme vyspravit ty nejhorší díry, které se po letošní zimě objevily. Víme, že to nestačilo. Soustředili jsme se na trasy, kterými je vedená městská hromadná doprava. Hodně oprav bylo například v ulici Výstupní,“ vysvětluje.
Silničářské čety v současné době postupují od Krásného Března a z druhého konce města od průmyslové zóny směrem k centru. „V současné době pokračujeme v opravách s malou frézou na Masarykově ulici a dalších. Stříbrnická, Mezní, Sadová,“ uvádí Dařílek. V současnosti technici odboru dopravy posílají dělníky na silnice, kterými jezdí městské autobusy nebo trolejbusy.
„Nechali jsme provést také rozsáhlejší opravy, které jsme v zimě frézovali a teď jsme tam nechali pokládat asfalt. V Klíšské ulici, v Jateční, ve Štefánikově, Podmokelské nebo na Masarykově třídě,“ vyjmenovává Dařílek práce, které do současnosti město stály osm milionů.
Díry u autoškoly
Lukáš Plecina by rád viděl silniční dělníky v ulici Drážďanská. „Když odbočuji u OMV k autoškole, buď vjedu do jedné z děr, nebo je objedu v protisměru,“ líčí svoje zkušenosti.
Není jediný, kdo si při jízdě po ústeckých silnicích v soukromí svého vozu uleví neslušnou nadávkou. Další posílají Daliborovi Dařílkovi písemné stížnosti. „Podnětů tu máme poměrně hodně, přesný údaj neznám. Co mohu říci je, že o všech závadách víme, a kdyby byly peníze, nechali bychom je odstranit,“ neslibuje změnu k lepšímu.
Nejvíce výtek ale vedoucí Dařílek dostává neprávem. Za Všebořickou ulici, hlavní ústeckou výpadovku k obchodním domům Tesco a Baumax. Jedná se ale o součást silnice I/30, jejímž správcem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Po letošní zimě v ní zůstaly doslova jámy. Silničáři rozbitý asfalt odstranili, ale řidiči několika tisícovek automobilů denně už několik měsíců kodrcají přes odkryté podloží z betonových překladů.
„Oprava silnice vyjde na sedm milionů korun. V současné době vybíráme firmu, která práce v letních měsících provede,“ vzkazuje do krajského města Nina Ledvinová z tiskového oddělení ředitelství silnic a dálnic.