Lenovo zvyšuje prodeje, padajícímu trhu s PC navzdory

Lenovo (ilustrační foto)

Lenovo (ilustrační foto) Zdroj: CC BY 2.0 IntelFreePress via Wikimedia

Letošní rok byl pro výrobce počítačů složitý. Ne však pro firmu Lenovo, která v padajícím odvětví dokázala za třetí čtvrtletí prodeje svých produktů dokonce zvýšit.

Společnosti Lenovo se vyhnuly problémy, které postihly například výrobce Acer nebo Asus. Celkově se prodalo 14,1 milionu osobních počítačů Lenovo. Tržby společnosti dosáhly 9,8 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 13 procent. Lenovo o tom informovalo na svém webu.

Prodej smartphonů vyrostl o 78 procent

Počítače však nejsou jedinou oblastí, ve které Lenovo slaví úspěchy. Firma prodala také 2,3 milionu tabletů a stala se tak čtvrtým největším výrobcem. Dařilo se i chytrým telefonům, kterých se podle vyjádření společnosti prodalo o 78 procent více než v minulém roce. Přesné číslo však není známé. Odhady počtu prodaných smartphonů se pohybují v rozmezí šesti až sedmi milionů.

Lenovo
Současný největší světový výrobce počítačů vznikl v roce 1984 pod názvem Legend, později byl její název změnen na „nová legenda“ (latinsky Legend novo). V roce 2005 firma koupila počítačovou divizi IBM a zařadila se mezi největší výrobce počítačů na světě. Mezi produkty pod značkou Lenovo patří ThinkPad, chytré telefony a televize, LCD monitory nebo servery ThinkServer.