Lidé si stále častěji vyzvedávají objednávky z e-shopů osobně

Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek Zdroj: Anna Vackova/E15

Lidé stále více nakupují na internetu, obrat e-commerce ročně roste přibližně o deset procent, zákazníci však sázejí na jistotu, a když zrovna nevolí dobírku, upřednostňují osobní vyzvednutí zboží. A to buď na pobočce, nebo prostřednictvím služeb jako Uloženka či Zásilkovna. „Přímo v e-shopu je osobně vyzvednuto až 18 procent nákupů,“ tvrdí Miroslav Uďan, šéf společnosti Shoptet, která má ve svém portfoliu zhruba pětinu e-shopů na českém trhu.

Ze statistik Shoptetu také vyplývá, že se na českém trhu postupně zvyšuje podíl internetových obchodů, které mají současně kamennou prodejnu nebo umožňují osobní odběr, aktuálně prý tvoří celou třetinu ze všech českých e-shopů.

Důvody, které zákazníky vedou k osobnímu vyzvednutí své objednávky, jsou například přeplněné pošty nebo nutnost koordinace svého času s přepravní službou. Také cena za dopravu není často zanedbatelná, obzvláště když si zákazník nakoupí v řádech stokorun. Tento trend je prý častější ve větších městech, kde velcí e-shopoví hráči mají i několik „prodejen“. „Vedle ceny za balné a dopravu hraje také určitou roli nedůvěra, že zboží dorazí v pořádku,“ dodává Uďan.

Podle něj je prý již zaběhlou praxí, že majitelé kamenných obchodů si zakládají internetový obchod, aby rozšířili své pole působnosti na celou republiku. Novým trendem mezi e-shopaři však je mít i vlastní „offline“ obchod. Vychází tak vstříc svým zákazníkům.

Shoptet nabídl nejlevnější pronájem e-shopu na trhu