Lidé si stále častěji vyzvedávají objednávky z e-shopů osobně

Ze statistik Shoptetu také vyplývá, že se na českém trhu postupně zvyšuje podíl internetových obchodů, které mají současně kamennou prodejnu nebo umožňují osobní odběr, aktuálně prý tvoří celou třetinu ze všech českých e-shopů.
Důvody, které zákazníky vedou k osobnímu vyzvednutí své objednávky, jsou například přeplněné pošty nebo nutnost koordinace svého času s přepravní službou. Také cena za dopravu není často zanedbatelná, obzvláště když si zákazník nakoupí v řádech stokorun. Tento trend je prý častější ve větších městech, kde velcí e-shopoví hráči mají i několik „prodejen“. „Vedle ceny za balné a dopravu hraje také určitou roli nedůvěra, že zboží dorazí v pořádku,“ dodává Uďan.
Podle něj je prý již zaběhlou praxí, že majitelé kamenných obchodů si zakládají internetový obchod, aby rozšířili své pole působnosti na celou republiku. Novým trendem mezi e-shopaři však je mít i vlastní „offline“ obchod. Vychází tak vstříc svým zákazníkům.