S nadcházejícími Velikonocemi skončil v Německu takřka 15letý spor o podobu čokoládového zajíčka mezi švýcarským cukrárenským koncernem Lindt & Sprüngli a bavorskou firmou Riegelein.
Nejvyšší německý soud v Karlsruhe odmítl stížnost švýcarské čokoládovny Lindt, která tak definitivně ztratila možnost jako jediná prodávat zlatého zajíčka ve zlatém obalu.
„Jsme velmi, velmi zklamáni. Rozhodnutí ale musíme přijmout,“ citovala agentura DPA komentář Lindtu. Švýcarská čokoládovna se u soudu domáhala toho, aby bavorská firma na výrobu cukrovinek změnila zaječí podobu, neboť ta současná se prý příliš podobá Lindtu.
Zlatý monopol končí
Lindt & Sprüngli si svého zlatého sedícího zajíce nechal v roce 2010 mimo jiné i v Německu zaregistrovat jako trojrozměrnou značku. Od té doby se snaží přimět bavorský Riegelein i další výrobce k tomu, aby pro své čokoládové zajíce nepoužívali zlatý ochranný obal. Server presseportal.de nicméně již dříve uvedl, že sedící zajíc ve zlaté folii je starou a osvědčenou formou již z 50. let 20. století.
Zajíček Lindt | Velikonoční symbol Německa - zajíček Lindt
Řada, především menších výrobců, se nicméně žádosti Lindtu podrobila, Riegelein to odmítl s tím, že švýcarská čokoládovna není autorem formy a že se Lindt pro tento tvar pokouší dodatečně získat monopol. Zemský soud ve Frankfurtu poprvé v roce 2002 svým rozsudkem vysvětlení Riegeleinu podpořil, soudy vyšších instancí pak tento verdikt v letech 2004, 2007 a 2011 potvrdily.