Logo katarské firmy na dresech Barcelony zůstane

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia

Vedení španělského fotbalového klubu FC Barcelona rozhodlo, že logo investiční společnosti Qatar Foundation zůstane na dresech i přesto, že proti tomu protestují fanoušci.

Barcelona byla jediným předním fotbalovým klubem, který na dresu neměl placené reklamy. Dresy Barcy zdobilo jen logo UNICEF. To ale od letošní sezony muselo ustoupit reklamě Qatar Foundation, jež zaujala místo na hrudi hráčů. UNICEF zůstal, ale přesunul se na záda. To se nelíbí fanouškům. Ti sepsali petici a žádali, aby reklama katarské firmy z dresů zmizela. Upozorňovali i na stav lidských práv v Kataru.

Vedení klubu proto sezvalo všechny své členy, aby o záležitosti rozhodli. Sešlo se přes 800 hlasů, z nichž 696 bylo pro zachování loga na dresu. Podle prezidenta klubu Sandra Rosella je to dobrá zpráva. „Bez peněz od katarské společnosti bychom riskovali velké finanční potíže,“ přiznal.

Ač Barcelona patří k nejlepším týmům světa, potýká se s dluhy, které přesáhly 400 milionů eur. Podle Rosella klub proti konkurentům finančně ztrácí právě proto, že nemá na svých dresech placenou reklamu. Smlouva s Qatar Foundation je uzavřena až do sezony 2015/2016. Celkem kontrakt vynese 170 milionů
eur (4,2 miliardy korun). Pokud Barcelona během této doby vyhraje Ligu mistrů, dostane jako bonus dalších 5,5 milionu.

„Jsem rád, že naši členové pochopili, jaký ekonomický dopad by mělo nedodržení tohoto kontraktu,“ uvedl finanční ředitel Barcelony Javier Faus.