V druhé nejlidnatější zemi světa se zatím společnosti nedaří prosadit. Ačkoli čítá indická populace přes 1,2 miliardy lidí, řetězec zde má pouze 271 poboček. Pro srovnání, v Česku jich loni bylo v provozu 87 a na celém světě můžete navštívit téměř 33 tisíc restaurací se žlutočerveným logem společnosti.
Hlavním důvodem pomalé expanze se zdá být to, že mnoho Indů vyznává vegetariánství. Hinduismus, nejrozšířenější náboženství v zemi (80 procent obyvatel), považuje krávy za posvátné a zakazuje jejich maso pojídat. Druhou nejpočetnější náboženskou komunitou (13 procent) v Indii jsou muslimové, kterým jejich víra pro změnu zapovídá vepřové, které považuje za nečisté.
První vegetariánský McDonalds chystá společnost otevřít v polovině příštího roku v blízkosti Zlatého chrámu města Amritsar. Již nyní ale tvoří nabídku řetězce z poloviny vegetariánské jídla. Typickým příkladem je McAllo Tikki burger, který v Indii drží čtvrtinový podíl z prodejů společnosti. Ten obsahuje místo plátku mletého masa kořeněnou placku z brambory.
Indická vegetariánská hitovka - McAll Tikki burger. |
I když v této zemi americký fastfood nabízí jen maso kuřecí, jehněčí a rybí, přesto není mnoha Indy příliš pozitivně vnímán. V jejich mysli je tento gigant spojen s porážkou krav. V paměti mnoha z nich je i aféra z roku 2001, kdy McDonald's připustil, že jeho hranolky v USA dochucoval hovězí příchutí.