Automobilka Mercedes – Benz se systematicky věnuje aerodynamice užitkových vozidel již déle než čtvrt století a nyní přichází s vlastním konceptem návěsu pro blízkou budoucnost.
Ale jak na těžko optimalizovatelném kvádru normovaných rozměrů dosáhnout razantních vylepšení provozních vlastností? Především dílčím zlepšením aerodynamiky, rozuměj aplikací spoilerů.
Novinka nese stručný a výstižný název Aero Trailer a až do včerejška byla vystavena na specializovaném veletrhu Trailer 2011 v belgickém Kortrijku. Nástavce na čele návěsu zkracují jeho vzdálenost od tahače, čímž snižují celkový odpor vzduchu o jedno procento. Dlouhé podélné panely kryjící kola tahače přidávají úsporu dalších osm procent, kryty podvozku ústící do lichoběžníkového difuzoru odmazávají 1 – 2 procenta.
Z hlediska aerodynamiky je velmi důležité celkové zakončení tělesa. V případě Aero Traileru konstruktéři Mercedes – Benz sáhli k použití svislých spoilerů, jež sice délku návěsu prodlužují o 400 mm, ale zároveň sníží odpor vzduchu o nějakých sedm procent. Celkově má Aero Trailer nabídnout snížení odporu vzduchu v porovnání se současnými návěsy přibližně o 18 procent.
ilustrační foto|