Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Mercedes-Benz E63 AMG (Repro AutoRevue)

Mercedes-Benz E63 AMG (Repro AutoRevue)

Mercedes-Benz E63 AMG (Repro AutoRevue)
Mercedes-Benz E63 AMG (Repro AutoRevue)
Mercedes-Benz E63 AMG (Repro AutoRevue)
Mercedes-Benz E63 AMG (Repro AutoRevue)
5
Fotogalerie
Mercedes přiveze do Detroitu kompletně celou třídu E po faceliftu. Kromě základního sedanu a kombi se můžeme těšit také na kabriolet, kupé a vrchol v podobě provedení E63 AMG.

Mercedes-Benz E63 AMG po faceliftu jsme si mohli nedávno prohlédnout na první fotografii, dnes už jsou k dispozici kompletní informace, video i fotogalerie, díky které se můžete podívat na všechny novinky týkající se designu.

To podstatné se událo pod kapotou. O pohon se stará osmiválec o objemu 5,5 l standardně naladěný na 557 koní (5500 ot/min) a 720 Nm dostupných v rozmezí od 1750 do 5250 ot./min. Zájemci mohou vybírat v případě karoserie sedan mezi pohonem zadní nápravy nebo systémem 4Matic. Klasická zadokolky zvládne sprint z nuly na stovku za 4,2 s, verze s pohonem všech kol je rychlejší o půl vteřiny. K dispozici je také karoserie kombi, ta je ovšem spojena pouze s pohonem všech kol. Zrychlení na 100 km/h zvládnete s kombíkem za 3,8 s.

Komu tohle nestačí, pro něj u AMG připravili výkonnější alternativu v podobě verze E63 AMG 4Matic S-Model. Přeplňovaný osmiválec je naladěn na 585 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. V praxi to znamená zrychlení lepší o jednu desetinku sekundy. Bez ohledu na to, co konkrétně si vyberete, je standardem pro všechny verze omezovač nastavený na 250 km/h. Mercedes ovšem nabídne za příplatek jeho posunutí k magické hranici 300 km/h.

E63 AMG používá sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT, která nabízí režimy Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Manual. První jmenovaný aktivuje také funkci start/stop. Pokud sáhnete po pohonu všech kol, dostanete systém, který pracuje se základním poměrem 33/67 ve prospěch zadní nápravy. Jak je dnes zvykem, posilovač řízení je elektro-mechanický, samozřejmostí je také AMG Ride Control, tedy odpružení umožňující opět nastavit několik režimů (Comfort, Sport, Sport Plus).

Jak už bylo řečeno, premiéru má ostré „éčko“ naplánovanou na detroitský autosalon. Verze s pohonem zadních kol dorazí do prodeje v dubnu, čtyřkolka a S-Model přijdou v červnu. Cena zatím oznámena nebyla. Obsáhlejší fotogalerii najdete na AutoRevue.cz.