Microsoft bude ve Windows 8 zobrazovat reklamy

Steve Ballmer.

Steve Ballmer. Zdroj: ctk

E15.cz z Houstonu: Microsoft začne v nové verzi Windows 8 zobrazovat kontextovou reklamu ze své inzertní platformy Bing Ads. Nebude se týkat celého systému, ale zobrazovat se bude pouze v rámci vyhledávání pomocí funkce Smart Search, která se ještě letos objeví ve Windows 8.1. Pro Redmond to nicméně znamená značné rozšíření dosahu svého reklamního systému a zároveň experiment pro další propojování Windows a webové inzerce.

Microsoft v rámci připravovaných Windows 8.1, které je možné v současné době vyzkoušet si ve formě testovací beta verze, kompletně předělal funkci vyhledávání. Smart Search v sobě integruje více lokalit pro hledání informací – při psaní dotazu se tak zobrazují výsledky nejenom z počítače či tabletu, ale také z cloudového úložiště SkyDrive či webu. Vše je spojeno do jednoho vlákna.

A právě web zde bude hrát důležitou roli. Při výsledcích hledání se začnou zobrazovat kontextové reklamy inzerentů, kteří využívají systém Bing Ads konkurující Googlu. Zobrazeny mají být nejenom náhledy odkazovaných webů, ale také samotné odkazy, popisky či lokality. Funkce už začíná fungovat i v testovací Preview verzi.

Reklamy pro 100 milionů uživatelů Windows 8

Pro Microsoft to znamená obří rozšíření zacílení jeho reklamního systému. Firmě se doposud podařilo prodat 100 milionů licencí Windows 8, díky čemuž může potenciálně získat až 100 milionů a v budoucnu i více nových konzumentů reklamy. To by zároveň mělo zvýšit atraktivitu pro samotné inzerenty. „Ti nyní mohou za pomocí jednoho nastavení kampaně zacílit na uživatele Bingu, Yahoo a Windows 8,“ vysvětluje šéf reklamy ve vyhledávání v Microsoftu David Pann.

Reklamy ve Windows 8.1 budou vzhledem k dosahu Bingu zajímavé zejména ve Spojených státech. Tam už Bingu ostatně roste podíl na úkor Googlu, a to jak v podílu ve vyhledávání, tak z hlediska příjmů z internetové reklamy. Čísla The Search Agency ukazují, že si Bing v posledním čtvrtletí získal 21 procent peněz utracených za reklamu ve vyhledávání, což je meziroční nárůst o 3,6 procenta. Je to ale dáno i spoluprací s Yahoo.

Čtěte také:

Dvacet nejzajímavějších novinek ve Windows 8.1

Nová šance pro Surface? Tablet budou prodávat i partneři Microsoftu

Napojení operačního systému na webový reklamní systém zároveň pro Redmond může znamenat testovací prostředí pro další reklamní formáty. „Microsoft se přesouvá do cloudu. V rámci projektu Mohoro by mohl Windows nabízet nejenom za předplatné, ale také ve verzi zajištěné reklamou,“ řekli pro E15.cz někteří partneři Microsoftu přítomní na konferenci WPC. „Představte si třeba reklamní banner místo dlaždice v prostředí Metro, napojený na reklamní display systém Bingu.“

S rostoucí silou Bingu na americkém trhu ale Softies získávají sebevědomí a díky partnerstvím se například daří Bing dávat jako výchozí vyhledávač na některých chytrých telefonech a tabletech. Z Bingu navíc vzniká platforma pro vývojáře, kteří nyní mohou přistupovat k datům jako jsou mapy a podobně a využívat je ve svých aplikacích.

Cestu autora na konferenci WPC 2013 hradí společnost Microsoft.