Most spojuje břehy, ale ne lidi
Každý, kdo si sedne v Budějovicích za volant a vyrazí ve špičce do města, musí počítat s tím, že to rozhodně nebude procházka růžovým sadem. Naopak, dost často se situace ráno a odpoledne podobá špatně napsanému scénáři k ještě horšímu filmu. Jenže, co naplat. Auto si v dnešní době může dovolit skoro každý, cestování autem je o dost pohodlnější než čekat v dešti někde na zastávce na autobus. Jenže každý chleba má dvě kůrky.
Tou druhou, nepovedenou kůrkou jsou Budějovice samé. Každému je snad jasné, že na tolik aut prostě město stavěné není. A ruku na srdce, rozhodně tady za posledních dvacet let nepřibylo tolik kilometrů nových silnic, které by se o nápory řidičů bez problémů postaraly. Proto lidé na radnici hledají řešení, kudy vůbec tolik aut propasírovat. Nějaký nápad se povede, nějaký zase ne. Podobně je na tom Modrý most. Ten most, který po povodních v roce 2002 nahradil vodou strženou lávku přes Malši.
Zmíněný most má ale zvláštní vlastnost, kromě spojování obou břehů řeky také rozpojuje. Rozděluje Budějovičáky na dva tábory. Jedna skupina hlásá, aby most byl otevřený pro auta, o čemž ti druzí samozřejmě nechtějí ani slyšet. Nebudu chodit okolo horké kaše a rovnou zvedám ruku pro první variantu. Auta na most! Ano, bude pod okny protestujícím lidem jezdit více aut, bude. Ale pokud by si každý v tomto městě řekl, že on u domku dopravu prostě nechce, tak už můžou radní vymýšlet vyhlášku, jak automobily zakázat úplně. Nikudy byste se totiž nedostali.
A nemyslím si, že odpůrci dopravy na mostě jsou natolik ohleduplní k lidem třeba na Pražské, že autem po městě prostě nejezdí.