Motocyklista Pešek: Je to jako jezdit na silnici vlevo

Závodník Lukáš Pešek se chystá na účast v nové třídě mistrovství světa silničních motocyklů.

V předsezonní přípravě jedl maso z klokana a i on sám udělal velký skok. Ještě na podzim jezdil Lukáš Pešek v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů ve třídě do 250 kubických centimetrů.

Ta však zanikla, místo ní čeká čtyřiadvacetiletého Pražana zcela nová kubatura – Moto2.

Můžete popsat přechod na stroj s obsahem šest set kubických centimetrů?

Je to něco… Člověk se dva roky učí jezdit na dvojtaktní dvěstěpadesátce, a když už si myslí, že ji trošku zvládl, tak mu všechno změní. Ale zase teď je situace nová pro všechny. Přechod mě nestresuje, spíš se snažím v něm hledat výhody.

Je pro vás jízda na těžší a silnější motorce Moriwaki poznáváním nových věcí?

Je, musím volit úplně jinou jezdeckou stopu i jízdní styl. Dvoutaktní motorka funguje jen ve vršku otáček. Čtyřtakt jede naopak spíš od nižších, má vyšší točivý moment. Jako byste řídil auto tady a pak v Austrálii, kde jezdí vlevo.

Motory pro závody dodá Honda všem stejné, ale trénovat musíte se svými. Je to problém?

Ne. Usazení motorů na držácích konstrukce motorky je udělané tak, abyste si mohl v obchodě koupit standardní motor a pak mohl trénovat.

Jaké máte ambice v sezoně, která začne 11. dubna?

Jsem závodník a chci bojovat o první příčky. Když to nepůjde, budu si to muset srovnat v hlavě a z toho usoudit, co je pro nás možné. Základní stupeň je elitní desítka.

Stihl jste něco navíc při přípravě v Austrálii?

Byl jsem se podívat na tenisové Australian Open, dostal jsem lístek od Martina Damma, který tam hrál čtyřhru. V akci jsem viděl jeho a také sesterský pár Serenu a Venus Williamsovy. Bylo to super. Ale hlavně jsem tam byl kvůli tréninku v teple. Jezdil jsem na motokrosovém stroji i na bicyklu.

Viděl jste klokany?

Ty tam vidím každý rok. Tentokrát jsem jednoho i jedl.

A chutnal vám?

Je to dobré maso, stojí spoustu peněz. Australané říkají, že je ze všech nejvýživnější.