Myslíte, že by James Bond čekal čtrnáct dní, než se mu nabije auto? | E15.cz

Myslíte, že by James Bond čekal čtrnáct dní, než se mu nabije auto?

James Bond a toyota
James Bond a toyota
• 
ZDROJ: maydaygarage.com

ČTK, nes

V bondovce Žiješ jenom dvakrát jezdil Agent 007 vozem Toyota 2000GT. Teď dali japonští inženýři šanci na druhý život i jemu: vybavili ho solárními panely a technicky vyspělým zařízením, aby z něj udělali stoprocentně elektrický a sluneční energií poháněný ekologický automobil. Otázkou je, zda by po něm James Bond znovu sáhl a zřekl se svého, podstatně méně ekologického, Astonu Martin. Možná i věrný divák by byl v rozpacích – z Bonda krčícího rameny a trpělivě čekajícího, až se mu nabije kára...

Když se v roce 1967 objevil na trhu, byl tento vůz opěvován jako první japonský sportovní automobil. V témže roce posloužil jako únikové vozidlo agenta 007 Jamese Bonda zpodobněného Seanem Connerym, což mu vyneslo celosvětovou slávu, byť se ho vyrobila jen omezená série 337 kusů.

Nová ekologická verze ale zatím má jednu poměrně podstatnou vadu. Trvá totiž téměř dva týdny, než se elektromobil úplně nabije. Ani v jeho případě se ale neplánuje jeho masová produkce. Vznikl v rámci projektu „šílených automobilů“, ale jeho designéři ho chtějí nechat v letošním roce utkat se v závodech elektromobilů.

„Snem inženýrů je, aby se účinnost baterií tohoto vozu vylepšila natolik, aby se auto dokázalo dobíjet za provozu a nebylo omezováno nutností zastavit kvůli dobíjení,“ řekl agentuře Reuters šéf projektu Naohiko Saito z firmy Toyota Motor Corp.

Zvuk motoru na přání: třeba mňoukání kočky

Tvůrcům se nicméně podařilo odstranit jednu Achillovou patu elektromobilů, kterou pro milovníky sportovních vozů představuje jejich příliš tichý chod. Ti, kdo řídí sportovní vozy, obvykle za nedílnou součást požitku považují řev akcelerujícího motoru, který elektromobilům chybí.

Nová verze 2000GT našla hravé řešení: sešlápnutí plynu může doprovázet celá škála zvukových efektů včetně mňoukajících koček, kvokajících slepic či startující rakety. „Mým osobním favoritem je zvuk běžících koňských kopyt,“ řekl Saito. „Umím si představit, jak překvapený by byl řidič obyčejného vozidla, kdybych ho dojel - a on slyšel za sebou jejich zvuk,“ dodal.

Autor: ČTK, nes

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.