K 9. listopadu 2011 bylo na Facebooku zaregistrováno přes 3 430 000 českých účtů. Statistiky ale může trochu kalit fakt, že ne každý uživatel se drží pravidla „jedna osoba, jeden účet“. Data ČSÚ dokazují, že patnáctiletých je v ČR necelých 97 tisíc. Facebook ale v současnosti ukazuje 145 tisíc uživatelských účtů s věkem 16 let. Podobný nepoměr panuje ostatně v celé věkové skupině od 14 do 21 let.
Žen je na Facebooku o šest procent více, než mužů. Čtyři procenta uživatelů své pohlaví neuvádí vůbec. Mnoho uživatelů Facebooku již dbá o něco více na svou bezpečnost a soukromí. 50 procent českých profilů je uzavřených, to znamená, že jejich obsah vidí pouze vybraní přátelé a nikoliv veřejnost. Opatrnější jsou muži, 55 procent z nich si profil schovalo, u žen je to 47 procent.
Uzavřené vs. otevřené FB účty v porovnání s pohlavím
Nejběžnějším příjmením na Facebooku jsou Novákovi, Novotní a Svobodovi. Co se týče křestních jmen, vyhrává Martin, Petr a Jana. U křestních jmen je také podstatně méně variací, než je tomu u příjmení. Výskyty jmen i příjmení ve většině případů odpovídají statistikám, které poskytuje ministerstvo vnitra. Shoda nenastává jen u jmen typických pro starší generaci jako například Marie, Josef.
Nejčastější příjmení na českém FB:
Novákovi: 3418
Svobodovi: 9793
Novotní: 9118
Dvořákovi: 8119
Černí: 6642
Procházkovi: 5544
Kučerovi: 5506
Markovi: 4560
Nejčastější křestní jména na českém FB:
Martin: 61879
Petr: 58681
Jana: 50744
Tomáš: 48060
Jan: 45744
Michal: 44763
Petra: 39285
Lucie: 37320
Nejčastěji sdílíme obsah na Faceboku ve čtvrtek před víkendem a v neděli, když víkend končí. Nejméně aktivní býváme v sobotu a v pátek, kdy se vzdalujeme od počítačů a máme jinou zábavu. Facebook stránky oproti tomu publikují nejvíce v pondělí. V neděli, kdy jsou uživatelé na Facebooku stránky publikují 3x méně.
Posty uživatelů a stránek dle dnů
Doba trávená na Facebooku nápadně připomíná tv prime time – špička nastává po 18 hodině večerní a končí s 22 hodinou. Naprosto opačně se ale chovají FB stránky, které publikují převážně v klasické pracovní době – dopoledne (před obědem) a odpoledne (před odchodem z práce domů).
Na Facebooku se nejčastěji dělíme s přáteli o odkazy. Tento typ příspěvků tvoří 58 procent celkového počtu uživatelského sdíleného obsahu. Naprostou většinu tvoří odkazy vedoucí do různých aplikací a her uvnitř FB, patří sem i příspěvky přátel, které sami dále sdílíme. Sdílení odkazů na FB podporují mimo jiné i sociální pluginy jako je Like button, kterými se tato analýza zatím nezabývala. 17 procent příspěvků tvoří běžné statusy, které neobsahují nic jiného než text. Fotky, obrázky anebo video jsou přítomny v 10 procentech případů. Komentáře tvoří 14,5 procent.
Posty uživatelů podle typu
I u FB stránek jsou oblíbeným typem obsahu odkazy, ty tvoří 46,5 procenta. Hned po odkazech je u FB stránek velmi časté sdílení videí (vlastní videa nahraná na FB i videa vkládaná jako odkaz z YouTube), fotek a obrázků a to ve 34 procentech příspěvků. Běžný status sdílí stránky v 19 procentech případů.
Průměrný příspěvek nejlepších FB stránek dosahuje přibližně 46 liků. Pokud se zaměříme na typ příspěvku, zjistíme, že nejvyšší potenciál mají v získávání palců běžné textové statusy. Záleží ale také na délce příspěvků. Nejvíce liků dostávají příspěvky s nejkratším textem (do 200 znaků). Čím delší je příspěvek, tím méně je likovaný. Jedná se o příspěvky jak typu status, tak např. fotky s textovým komentářem.
Průměrně mají příspěvky nejlepších FB stránek kolem 16 komentářů. Nejvíce uživatelé na Facebooku komentují čistě textové statusy. I tady záleží na délce příspěvku. Nejvíce komentářů získávají ty nejstručnější příspěvky.