Nabídka pojištění je etická

Nabídka pojištění pohřbu adresovaná především starším lidem je etická. Po stížnosti Sedmičky o tom rozhodla Rada pro reklamu.

Rozesílají obálky se složenkami, lidem nabízejí pojištění vlastního pohřbu a brání se tím, že jde o standardní produkt, po kterém již delší dobu zákazníci volali. Zejména starším lidem způsob, jakým Česká pojišťovna nabízí svůj pojistný produkt Pieta, vadí. Mají pocit, že je pojišťovna posílá do hrobu. Stejně jako v případě Jana Mrkáčka, o kterém Sedmička informovala v dubnu. Redakce neváhala a podala na Českou pojišťovnu stížnost u Rady pro reklamu. A výsledek? „Komise měla sice určité výhrady ke způsobu, jakým pojišťovna svůj produkt klientovi nabízela, všechny byly ale vedeny spíše v duchu doporučení. Reklama proto byla nakonec označena za etickou,“ vysvětlil výkonný ředitel Rady pro reklamu Ladislav Štastný.
Pojišťovna se podle něj ale zavázala, že podaný podnět bude brát v potaz při rozhodování o tom, jakým způsobem bude nadále pojištění pohřbu Pieta svým klientům nabízet.
„Pojišťovna chápe, že tento produkt se týká oblasti, která je některými klienty vnímána velmi citlivě,“ dodal Štastný.
Zjištění rady téměř kopírují vyjádření, které Sedmička získala již dříve od Aleny Jiroudkové z České gerontologické a geriatrické společnosti. Doktorka v něm kritizovala způsob, jakým pojišťovna svůj produkt Janu Mrkáčkovi nabídla.
„Zvolená forma byla podle mého názoru naprosto špatná. Se starými lidmi pracuji každý den a vím, že na některé tohle opravdu nemusí působit dobře. O tom, že pojišťovna nabízí možnost pojištění vlastního pohřbu, se navíc dozvídám až od vás. Myslím, že podcenila informační kampaň, v níž by lidem vysvětlila, o co jde,“ dodala Jiroudková.