NASA objevila mimo Sluneční soustavu planetu, která se mimořádně podobá Zemi

Ilustrace planety Kepler-1649c

Ilustrace planety Kepler-1649c Zdroj: NASA

Ilustrace planety Kepler-1649c
Země
5
Fotogalerie

Zemi podobnou planetu mimo Sluneční soustavu objevil tým vědců při nové analýze dřívějších údajů získaných Keplerovým vesmírným dalekohledem amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA). Tato exoplaneta je v astronomickém měřítku poměrně blízko. Planeta označená jako Kepler-1649c se z dosud více než 2600 teleskopem objevených planet nejvíce podobá Zemi, pokud jde o velikost a odhadovanou teplotu.

Je jen 1,06krát větší než naše planeta. Množství světla, které přijímá od své hvězdy, je 75 procent světla, které dostává náš svět od Slunce, což podle expertů znamená, že teplota této exoplanety se může podobat teplotě Země.

Na rozdíl od Země ale Kepler-1649c obíhá kolem červeného trpaslíka. Tento typ hvězdy je známý tím, že může vysílat intenzivní rentgenové a ultrafialové záření, které představuje jednu z možných překážek pro případnou přítomnost života na planetách, které kolem nich obíhají.

Prohlédněte si fotogalerii:

Kepler-1649c obíhá kolem své hvězdy v takzvané obyvatelné zóně, tedy v oblasti, kde se na skalnatých planetách může udržet voda v kapalném stavu. Nachází se jen 300 světelných let daleko. Světelný rok je vzdálenost, kterou urazí světlo ve vakuu za jeden rok (bezmála deset bilionů kilometrů).

Keplerův vesmírný teleskop přestal NASA sloužit před dvěma lety po vyčerpání paliva. Během své devítileté činnosti v hlubokém vesmíru objevil více než 2600 planet existujících mimo náš planetární systém. Mnohé z nich by podle hodnocení vědců mohly být slibným místem pro existenci života.