Nejhloupější způsob jak zemřít aneb komunikační kampaň roku

Hana de Goeij
Dost možná jste mezi 50 milióny uživateli YouTube, kteří tento klip už viděli. Jde totiž o bezkonkurenčně nejlepší komunikační kampaň uplynulého roku. Na festivalu kreativity Cannes Lions, který o uplynulém víkendu skončil, posbírala kdejakou cenu a polovina lidí na promenádě si ji broukala pod vousy.

Řeč je o kampani pro australského provozovatele metra s prostým názvem Dumb Ways to Die, jejímž úkolem bylo snížit nehodovost v metru a získat od lidí závazek, že se budou v blízkosti vlaků chovat bezpečně. Agentura se vyhnula ohrané šokové kampaň, vyhrožování či poučování a k závažnému tématu naopak zvolila zábavnou formu.

Ve zpětném testování účinnosti kampaně agentura zjistila, že 39% dotazovaných se v jejím důsledku bude v metru chovat opatrněji a nehodovost byla meziročně snížena o 21%. Kampaň Dumb Ways to Die si z Cannes odvezla Grand Prix v kategoriích Direct Lions, Film Lions, PR Lions, Radio Lions a Integrated Lions. Tomu se říká uhodit hřebíček na hlavičku. Klobouk dolů před kreativci.