Nestlé v Japonsku najme tisíc robotů, kteří budou prodávat kávu

Robotika brzy učiní další krok do běžného života. Japonská pobočka potravinářského gigantu Nestlé tento týden oznámila, že hodlá najmout tisíc robotů, kteří budou prodávat po celé zemi její zboží. První komunikativní stroje z dílny Aldebaran Robotics mají začít pracovat ještě letos.

Robot pojmenovaný Pepper bude nabízet kávové kapsle a přístroj na výrobu domácího espressa. „Od prosince začnou roboti prodávat ve vybraných prodejnách,“ uvedla pro deník Japan Times mluvčí Nestlé Japan Miki Kano. Nestlé věří, že zákazníci si ve společnosti robotů nákupy více užijí.

Robot Pepper byl představen letos v červnu jako společný projekt technologické firmy Aldebaran Robotics a japonské telekomunikační společnosti SofBank, který má nahradit známého robota NAO. A byla to právě firma SoftBank, která otestovala Peppera poprvé v praxi. Robota, který je podle tvůrců schopen reagovat na 70 až 80 procent spontánní řeči, využila jako netradiční marketingový nástroj. Na pobočkách firmy si Pepper neformálně povídal se zákazníky a současně tak získával data o jejich názorech.

Pepper by měl brzy zamířit také do volného prodeje, a to konkrétně v únoru roku 2015. Prodávat se bude za 198 tisíc japonských jenů (přes 1900 dolarů) v prodejnách SoftBank Mobile. V létě 2015 by se měl Pepper objevit také ve Spojených státech.

Robot Pepper: větší a levnější nástupce NAO má rád lidi