Netflix zatím nepracuje na obsahu pro virtuální realitu, soustředí se na seriály a filmy

Netflix má vlastní mobilní aplikace, ale snaží se zachytit i nové trendy, jako je například virtuální realita. Už minulý rok tak vytvořil vlastní aplikaci pro Gear VR od Samsungu, na kterém spolupracuje i Oculus VR.
Jde ale o poměrně jednoduchou aplikaci, která je tvořená virtuální obývákem, kde můžete na obřím plátně sledovat obsah z Netflixu a získat tak nevšední zážitek. Podobných aplikací pro sledování klasických dvourozměrných videí ale vzniklo několik, takže nejde o nic unikátního.
Netflix má ale pochopitelně možnost tvořit obsah i přímo pro virtuální realitu – obzvláště pokud jde o 360 stupňová trojrozměrná videa, od kterých se do budoucna očekává velká popularita. Díky nim totiž mohou uživatelé brýlí pro VR navštívit zajímavá místa po celém světě a získat velmi realistický obrazový a zvukový zážitek.
Začínají se také objevovat první pokusy o 360stupňové 3D filmy, které přináší zcela nový koncept toho, jak uživatel sleduje pasivní naskriptovaný příběh. Podle zjištění webu Mashable se ale Netflix stále soustředí pouze na klasický dvourozměrný obsah v podobě filmů a seriálů. Většina uživatelů Netflixu totiž sleduje obsah na mobilních zařízeních nebo chytrých televizích.
Pokud se ale splní odhady prodejů systémů pro virtuální realitu, lze očekávat, že Netflix nakonec přistoupí i k novým formátům. Dokud se ale nerozšíří samotný hardware pro VR, což by měly zajistit nejdříve hlavně hry, bude to pro velké hráče jako je Netflix a další spíše otázka vzdálenější budoucnosti.