Nutno dodat, že Nissan si s hybridy dal řádně načas, když ucítil, že mu na tomto poli poněkud ujíždí vlak, koupil licenci od Toyoty. „Bylo to poněkud pod naši důstojnost,“ vzpomíná Mitsunobu Fukuda, šéfkonstruktér zodpovědný u Nissanu za vývoj motorů. „Ale s ohledem na okolnosti tehdy šlo o správný krok. Chtěli jsme totiž získat čas na vývoj našeho vlastního hybridu, jenž by byl jiný a lepší. A myslím, že se nám to podařilo.“
V této soustavě se nachází také nová generace bezstupňová převodovky XTRONIC CVT (ta stávající se již montuje do řady vozů Nissan) s přímo vestavěným elektromotorem a sada li-ionových akumulátorů. Předností tohoto řešení mají být kompaktní stavba (ani baterie prý nijak neomezí prostor pro posádku či její zavazadla) a cenová dostupnost. Technické detaily zatím neznáme, ale u studie Ellure dával elektromotor 34 koní (25 kW).
Nová hybridní soustava Nissan má vynikat kompaktní stavbou a nízkou cenou |