Podle Ghosna se samostatně navigovaná auta stanou dříve či později trendem. Výzvu pro firmu představuje i získání povolení k nasazení těchto vozů do běžného provozu. Právě regulace v různých zemích představuje jednu z překážek, jež může nástup této automobilové inovace zpomalit.
Z průzkumů trhu prý nicméně vyplývá, že spotřebitelé, obzvláště ti mladí, kteří trh v budoucnu ovlivní nejvíc, jsou tímto konceptem zaujati. Zároveň ocení také nízké či nulové emise a propojitelnost auta a dalších technických zařízení.
Vozidlo se tak má stát i místem s přístupem na internet či prostorem pro sledování filmů. Technologické inovace mají co nejvíce zprostředkovat činnosti a zážitky, na něž jsou lidé zvyklí z domova či z kanceláře.
Konzervativní řidiči
Přesto Ghosn uvedl, že řidiči ještě nejsou na samostatně jezdící auta plně připraveni. Ta mohou proměnit automobilový průmysl, ale „zákazníci jsou trochu konzervativní. To nás vede k obezřetnosti,“ cituje šéfa Nissanu server Phys.org. Firma proto zaměří technologie budoucnosti také na vylepšení požitku z řízení vozu. Například škálou elektronických asistentů. Lidského řidiče nechce Nissan nahradit za každou cenu a příliš brzy.
Automobilový průmysl se přesto na nástup samořiditelných aut začíná stále intenzivněji připravovat. Google není jedinou společností, která na potřebných technologiích a prototypech pracuje. Automobilky Mercedes, Audi a BMW například společně usilují o akvizici divize Nokia Here, která jim má pomoci ve vlastním úsilí vyrábět auta budoucnosti. Získaly by tím technologické řešení jejich navigace.