Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Ondřej Lilling
Klasický Natural 95 tak, jak ho známe, v sobě obsahuje pětiprocentní biosložku v podobě etanolu. Někdy ho proto také můžete vidět s označením E5. Již v roce 2019 ale v celé řadě evropských zemích včetně Česka nahradí Natural 95 nové palivo označované jako E10, které bude mít desetiprocentní podíl biosložky.

Díky podílu biosložky je palivo sice ekologičtější, ale starším motorům, které na něj nejsou homologované, zcela prokazatelně způsobuje problémy. Řešení existuje v podobě prémiových paliv, ty ale majitele přijdou dráž - aktuální rozdíl mezi Naturalem 95 a 98 činí přibližně 3 koruny na litr.

Německý autoklub ADAC před časem zkoušel, jak ovlivní ekologické palivo motor u Opelu Signum se zážehovým motorem o objemu 2,2 litru. S vozem najeli 27 tisíc kilometrů, následně došlo k poškození benzinového čerpadla. A podle autoklubu bylo na vině právě nové palivo.

Problém je, že podle roku výroby nepoznáte, zda musíte tankovat prémiové palivo, či můžete bez obav tankovat ekologičtější palivo E10. Přehledný seznam nevyhovujících aut a motocyklů najdete na této stránce (v Němčině), případně se s dotazem můžete obrátit na výrobce vašeho vozu.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz