Odborníci: Pro výstavbu nákupních center už v ČR není prostor
„Výstavba velkých nákupních center pomalu přestává mít kvůli nasycenosti trhu smysl,“ řekl Karel Šmerák z developerské společnosti Unibail-Rodamco. Podle Karla Zemana z firmy ING REIM může v Česku vzniknout maximálně ještě deset úspěšných nákupních center.
Z hlediska objemu nákupních ploch je podle Zemana Česko stále zhruba na 80 procentech průměru Evropské unie. Pokud se ale zohlední i koupěschopnost lidí, je Česko už nad průměrem unie.
Potíže umocněné hospodářskou krizí se nevyhnuly ani obchodním centrům v Praze, která je z hlediska koupěschopné poptávky nad celorepublikovým průměrem. Zatímco na vrcholu stavitelského boomu v roce 2002 vzniklo podle údajů poradenské společnosti CB Richard Ellis v hlavním městě pět nákupních center, loni se otevřely brány dvou významnějších projektů. Letos se v metropoli žádné větší obchodní centrum neotevře. V roce 2012 už ale může výstavba nákupních center v hlavním městě znovu mírně oživit, uvedl Tomáš Drtina ze společnosti Incoma GfK.