Ohlédnutí za superluxusní značkou Maybach
Odhaduje se, že do rozvoje Maybachu investoval Daimler více než jednu miliardu eur. Značka však přežila pouhých devět let. Nebylo divu. Od první chvíle vypadala na odpis. Nezvládla soupeření s konkurencí, která měla lepší koncept.
O rychle se blížícím konci svědčila i poslední čísla: loni Maybach udal pouhých 157 aut, zatímco Rolls-Royce zaznamenal rekordní prodeje. Jeho vozy si pořídilo 2711 nových zákazníků, prodeje stouply o 171 procent.
Je s podivem, že porážka byla až tak drtivá. Vždyť na světě je stále více bohatších lidí bažících po luxusu. Jenže milionáři a miliardáři evidentně netoužili po automobilu, který měl pokrevní (byť vzdálený) vztah s vozy Mercedes-Benz třídy A a B. Nebyl pro ně očividně dost „nóbl“.
Tento postoj se ale netýkal Německa. Zde se luxusní limuzína prodávala vcelku dobře. Problém tkvěl v tom, že Maybach neoslovil zákazníky ve světě, na klíčových trzích v Americe a v Asii.