Odhaduje se, že do rozvoje Maybachu investoval Daimler více než jednu miliardu eur. Značka však přežila pouhých devět let. Nebylo divu. Od první chvíle vypadala na odpis. Nezvládla soupeření s konkurencí, která měla lepší koncept.
O rychle se blížícím konci svědčila i poslední čísla: loni Maybach udal pouhých 157 aut, zatímco Rolls-Royce zaznamenal rekordní prodeje. Jeho vozy si pořídilo 2711 nových zákazníků, prodeje stouply o 171 procent.
Je s podivem, že porážka byla až tak drtivá. Vždyť na světě je stále více bohatších lidí bažících po luxusu. Jenže milionáři a miliardáři evidentně netoužili po automobilu, který měl pokrevní (byť vzdálený) vztah s vozy Mercedes-Benz třídy A a B. Nebyl pro ně očividně dost „nóbl“.
Tento postoj se ale netýkal Německa. Zde se luxusní limuzína prodávala vcelku dobře. Problém tkvěl v tom, že Maybach neoslovil zákazníky ve světě, na klíčových trzích v Americe a v Asii.