Oracle v oblasti marketingového softwaru posiluje v posledních dvou letech. Za Responsys, jehož nástroje umožňují spravovat různé marketingové kanály, firma Larryho Ellisona . Rok předtím Oracle koupil společnost Eloqua za 871 milionů dolarů. Podobně se činí také konkurenti, nakupují například Salesforce.com, Adobe či SAP.
Některé analýzy mluví o tom, že trh s marketingovým softwarem do roku 2016 vzroste na 43 miliard dolarů. Z toho těží také brněnská společnost Kentico Software, která ke svému CMS byznysu vrství právě nástroje pro digitální marketing a .
BlueKai může být pro Oracle poměrně cenným majetkem. Tato společnost totiž spravuje data o zhruba 700 milionech lidí, na základě čehož je možné dělat takzvané behaviorální cílení a přizpůsobovat tak reklamní sdělení. Je možné například poznat, co lidé hledají na internetu, nebo zjistit, zda osoba, která si právě prohlíží váš web, je ta samá, která tak nedávno činila z chytrého telefonu. Díky tomu všemu je pak možné přesně cílit nabídky a vše z jednoho místa spravovat.
Oracle začlení možnosti BlueKai do svého Marketing Cloudu a v budoucnu tak zřejmě dojde k úzké provázanosti s dalšími nejenom marketingovými nástroji společnosti. „Připojení BlueKai k Oracle Marketing Cloud umožní marketingovým pracovníkům poznat zákazníky a cílové skupiny a precizně je zacílit pomocí personalizovaného sdělení,“ vzkazuje viceprezident Oraclu Steve Miranda.
BlueKai byl doposud soukromě vlastněnou společností, která v loňském roce vygenerovala tržby kolem 64 milionů dolarů s tím, že obsluhovala kolem 300 zákazníků. Firma v průběhu let získala investice mírně přesahující 50 milionů dolarů a v roce 2011 dokonce sama koupila úzce zaměřenou společnost Tracksimple.