Vývoj StudentCar SCX probíhal přes tři funkční vzorky. Vůz má podle svých tvůrců unikátní uspořádání elektropohonu 4×4, který je tvořen čtyřmi synchronními motory řízenými čtyřmi frekvenčními měniči. Elektromotory tak přímo přes poloosy pohánějí kola. Díky této koncepci pohonu vozidlo využívá funkce aktivních elektronických diferenciálů, které vozidlu dodávají lepší jízdní vlastnosti. Zatáčky SCX projíždí bez problémů ve vysokých rychlostech (s bočním přetížením více než 1 G).
„Aktuálně probíhají aktivity směřující k výrobě limitované série. Cenu vozu, která se velmi odvíjí od celé řady výrobně technologických aspektů, zatím nelze stanovit. V současné době hledáme vhodného investora. StudentCar SCX bude mimo jiné představen v tomto týdnu na Investiční konferenci GET MORE,“ sdělil vedoucí katedry materiálů a technologií VŠB-TU Petr Tomčík.
Vývoj automobilu spolufinancovala Technologická agentura ČR (TAČR). „Automobilismus je velmi dynamicky se rozvíjející průmyslové odvětví. V České republice má bohatou minulost i velmi úspěšnou současnost,“ uvedla Rut Bízková, předsedkyně TAČR. „Vývoj elektromobilů jde velmi rychle dopředu. Pokud nechceme zaostávat, musíme spojovat um našich lidí, v tomto případě šikovných studentů a jejich profesorů v Ostravě, s rozumně distribuovanou finanční podporou státu. Mám radost, že se nám to daří,“ dodala.
StudentCar SCX |
---|
Výkon motorů (4 ks BLDC frekvenčně řízený, kapalinou chlazený) je 220 kW. Maximální točivý moment je 640 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/hod dosahuje za 4,9 sekundy. Vůz váží 1438 kilogramů. Poháněný je 300 kusy baterií LiFe PO4 s kapacitou 17kWh s napětím 320V. Nosný rám karoserie, která je kompozitová (fiberglass), je příhradový samonosný ocelový. Nápravy jsou přední řízená lichoběžníková, hnaná s nezávislým pohonem kol, zadní více-prvková, hnaná s nezávislým pohonem kol. |