Peugeot 308 GTi je další hodně ostrý hot hatch. Má 270 koní i samosvor

Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi

Lukáš Dittrich
Na trh míří další velmi zajímavě vypadající auto. Peugeot představil vrcholnou verzi modelu 308, která nese označení GTi by Peugeot Sport. Základní fakta slibují výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozek a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Jak se dalo očekávat, pohon má na starost benzinová šestnáctistovka THP, která ve slabší verzi nabídne 184 kW (250 k) a v té silnější pak 199 kW (270 k). Vrchol točivého momentu dosahuje v obou případech na 330 Nm a v obou případech je také motor kombinován se šestistupňovým manuálem. Stovku dá slabší 308 GTi za 6,2 s, silnější verze zvládne stejnou disciplínu za rovných šest sekund. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Peugeot 308 GTiPeugeot 308 GTi

Vrcholné GTi prošlo řadou úprav, které se zaměřily kromě jiného také na podvozek. Ten má tužší zadní ramena, tužší tlumiče i jejich uložení, větší odklon kol, větší brzdy a nižší světlou výšku. Silnější verze Peugeotu 308 GTi pak používá také samosvorný diferenciál.

Peugeot 308 GTiPeugeot 308 GTi

Ostřejší variantu Peugeotu 308 GTi poznáte na pohled podle devatenáctipalcových kol a tuto verzi bude možné pořídit také s dvoubarevnou karoserií, která se prezentovala na konceptu 308 R. Slabší GTi stojí standardně na osmnáctipalcových kolech, devatenáctky jsou pak za příplatek.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz