„V souvislosti se strategií globalizace a zlepšováním provozní výkonnosti se PSA Peugeot Citroën poohlíží po potenciální spolupráci a spojenectví,“ uvedla pouze firma v prohlášení.
„Vedení skupiny mě v úterý informovalo o těchto jednáních o strategickém partnerství,“ uvedl francouzský ministr práce Xavier Bertrand ve vysílání francouzského rozhlasu Europe 1. Generální ředitel společnosti PSA Philippe Varin podle něj soudí, že jde o „dobrou zprávu pro skupinu, protože to umožní snížit výrobní náklady automobilů“. To, zda půjde o fúzi nebo alianci, ale ministr nesdělil.
Akcie francouzské automobilky na informace reagovaly růstem, který dosahoval až 15 procent. Smazaly tak alespoň část ztráty za posledních 12 měsíců, kdy přišly o polovinu hodnoty a v rámci 15-členného indexu Stoxx evropských automobilek zaznamenaly vůbec nejhorší výkon.
Vývoj akcií PSA za posledních 6 měsíců(v eurech)
PSA Peugeot Citroën | Zdroj: digitallook.com
Francouzský list LaTribune.fr uvedl, že PSA je ve velmi pokročilé fázi jednání s GM. Mluvčí GM Kelly Cusinatová odmítla jednání s PSA komentovat, pouze uvedla, že GM běžně jedná s dalšími firmami v odvětví. Podle listu jednání začala před několika měsíci a přesahují současná výrobní partnerství, která má PSA s automobilkami Ford, Toyota a BMW.
Jakoukoliv dohodu by musela schválit rodina Peugeotů, která vlastní ve francouzské automobilce 30,9 procenta akciového kapitálu a 48,3 procenta hlasovacích práv, dodal list. Pokud by dohoda byla dokončena, bude zřejmě oznámena na ženevském autosalonu na začátku března.
Peugeot by s Opelem vyvíjel motory, převodovky i celé automobily
Financial Times byly v líčení možné budoucí spolupráce už poměrně konkrétní – obě firmy prý chtějí spojit síly ve výrobě aut a komponentů v Evropě. Pokud bude dohoda uzavřena, měly by Peugeot a evropská firma Opel/Vauxhall, která patří GM, společně vyvíjet motory, převodovky i celé automobily, které by pak prodávaly pod vlastní značkou. Aliance však nebude fúzí a zřejmě nebude zahrnovat výměnu akcií.
PSA i Opel se potýkají se ztrátami kvůli poklesu prodeje aut v Evropě, nadměrné kapacitě a cenové konkurenci. Obě firmy restrukturalizují své operace, aby se vymanily ze ztrát, napsala agentura Reuters.