Po Beatles a Queen uctí Karla Gotta

Režisér a choreograf Robert Balogh vzdal hold Karlu Gottovi. Ten ale na zkoušky nepřišel.

Před třemi lety oživil režisér a choreograf Robert Balogh v Moravském divadle legendární zpěváky Lennona a Mercuryho. Letos se rozhodl vzdát tancem poctu zlatému slavíkovi. V tanečním varieté Karel Gott – zlatý hlas z Prahy zazní více než dvacet jeho písní. „Nečekal jsem, že o jejich použití svedu takový boj,“ tvrdí Balogh.

Jak vlastně vznikl nápad udělat taneční inscenaci s písněmi Karla Gotta?

Chtěli jsme navázat na úspěch inscenace The Beatles & Queen. Měl jsem už v hlavě několik dalších interpretů, ale pak mi vedoucí Baletního studia Jitka Weiermüllerová asi před rokem řekla: Proč pořád hledáš někde v cizině, když tady máme žijící legendu Karla Gotta? Inscenace má dvě části, v té první zní klasické popové hity, ve druhé polovině jsme použili jeho interpretace klasické hudby, jazzu a swingu.

Setkal jste se při přípravách s Gottem osobně?

Bohužel ne, komunikovali jsme prostřednictvím jeho manažera Jana Adama. Karel Gott slíbil, že přijde na zkoušky, pak ale domluva nějak utichla. Je mi to hrozně líto, na osobní setkání s ním jsem se těšil. Kdyby přípravy inscenace viděl, určitě by se mu to líbilo.

Byl problém získat povolení k použití vybraných písní?

Upřímně řeknu, že jsem nečekal takový boj. Nepříjemně mě to překvapilo. Bral jsem to tak, že vzdáváme poctu významnému českému umělci, a z toho důvodu budou jednání o použití skladeb probíhat snáze. Nakonec ale vše dobře dopadlo a mohl jsem použít většinu skladeb, které jsem chtěl.

Projevili už o představení zájem ze zahraničí?

Zatím nemůžu říct nic konkrétního. Cítím ale, že inscenace má velkou perspektivu. V Německu má Gott obrovský fanklub, stejně tak v Rusku. Dělal jsem tento projekt pro české publikum, pokud bude o titul zájem v zahraničí, počítám s tím, že některé české skladby vyměním za anglické nebo německé.