Podvádění partnerů je v módě, seznamka pro záletníky prosperuje

Líbající se milenci

Líbající se milenci Zdroj: profimedia.cz

ČTK , jnd
Milion vilných Brazilců ochotných podvádět svého zákonitého partnera již do svých tenat přitáhla online seznamka Ashley Madison. Sídlí sice v Kanadě, ale rychle expanduje do celého světa, napsala agentura AFP. Ashley Madison vznikla před deseti lety a její slogan "Život je krátký. Dopřejte si aférku" již znají 24 zemích - jen v USA má osm milionů členů a dalších šest milionů v Kanadě.

Ovšem Brazílie se 194 miliony obyvatel je považována za zemi s nejrychlejším rozvojem co do počtu klientů, z nichž 70 procent jsou muži, tak do peněz vynaložených na pokušení, jež server nabízí.

„Brazilci mají velmi silné sklony k potěšení, sexu a zábavě,“ řekl Eduardo Borges, zástupce společnosti v zemi proslulé nejen smyslem pro krásná těla, ale i vzrušující sambu a opulentním karnevalem. „A k tomu přispívá ještě fascinace technologií, láska ke komunikaci a záliba v setkávání s dalšími lidmi,“ dodal.

Brazílie má asi 80 milionů uživatelů internetu a patří mezi první na světě co do využívání sociálních sítí, jako je Facebook a Twitter. To podle Borgese vytváří podhoubí ne snad pro podporování nevěry, ale pro to, aby ti, kdo ji provozovat chtějí, ji mohli provádět „správným způsobem“.

Know-how je tím, co Ashley Madison propaguje jako svou přednost a nezapomene připomenout tak provařené případy nepovedené nevěry, jaká se provalila na bývalého amerického prezidenta Billa Clintona nebo na britského prince Charlese. „Začali jsme v Brazílii koncem srpna 2011. Čekal jsem do roka půl milionu uživatelů, ale měli jsme jich víc než 800 tisíc. A letošní rok budeme uzavírat s více než milionem, to je mnohem větší růst, než jsme očekávali,“ dodal Borges. Se 17 miliony přihlášenými uživateli na celém světě server letos vydělá 120 milionů dolarů, ale Borges neupřesnil, kolik z této částky připadá na Brazílii.

„Brazílie je naším druhým největším trhem co do příjmů,“ uvedl a dodal, že do konce roku chce společnost otevřít kanceláře v Sao Paulu, které budou první mimo Kanadu.

V Brazílii je mnoho dalších velkých seznamek, jako je například eHarmony nebo Second Love. To, v čem je Ashley Madison jiná, je skutečnost, že byla založena s ohledem na ženy. Ty za přihlášení neplatí, a nic je nestojí ani kontakty s muži, kteří jsou naopak těmi, kdo musí platit za posílání e-mailů, zprávy na chatech, malování srdíček a jakoukoli jinou techniku virtuálního svádění.

Podnikatelský model seznamky je založen na kreditech namísto měsíčního zápisného. Pro konverzaci mezi dvěma členy musí muž zaplatit pět kreditů za iniciování rozhovoru. Balíček stovky kreditů, který muži umožní kontaktovat průměrně dvacet žen, stojí v přepočtu 25 dolarů (asi 480 korun). Fotografie s odhaleným hrudníkem, portréty s vyzývavými pohledy, přívlastky jako „citlivý a smyslný, hravý a dobrodružný“ - všechno je dovoleno.

„Pošleš mi fotku?“ píše po kontaktu AFP uživatel s přezdívkou Guto. Tvrdí, že je 21 let ženatý, k seznamce se začal přihlašovat letos v březnu a už si nakoupil 4000 kreditů. „Utratil jsem víc, než jsem chtěl, ale mám pár kontaktů. Zatím jsem si užil dvakrát nezávazný sex, což byla dost dobrá zkušenost,“ chlubí se.

David Benoliel, viceprezident společnosti pro Latinskou Ameriku, říká, že seznamka byla v oblasti přijata nad očekávání dobře navzdory „mnoha společenským a náboženským tabu“. Představitelé firmy pohlížejí na nevěru jako na dokonalý recept, jak zachránit manželství před nudou. „Pokud vám něco v manželství chybí, ale nechcete se rozvádět, pak my vám nabídneme přesně to, co hledáte,“ tvrdí Borges.

Proč muži "jen" podvádějí a ženy se rozvádějí?

Nevěra: Co prožívá podváděný?

Diskuse: Jak ste na tom s důvěrou k věrnosti partnera?