Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled
K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio "speciálních operací", které provádí jakýsi tovární tuning. U Porsche tomu prostě říkají Exclusive. Na příkladu modelu 911 Turbo S Exclusive nyní Němci představují dvacetipalcová kola z uhlíkových vláken.
V rámci příplatkové výbavy budou příští rok pro tento supervůz k dispozici. V Německu je stanovena cena takové radosti na v přepočtu 405 540 korun včetně daně. Rozměry jsou dané. Přední 9x20 palců a zadní širší, o velikosti 11,5x20.
Karbonová kola ušetří 8,5 kilogramu oproti standardním. Jsou o 20 % lehčí a o stejnou hodnotu i tužší. Každé kolo je vyrobeno z osmnácti kilometrů uhlíkového vlákna, jak můžete vidět v přiloženém videu.
Porsche se pochlubilo i výrobním procesem. Střed kola se zaplétá do základny ráfku a celá sestava se pak impregnuje pryskyřicí a tvaruje při velkém tlaku a vysokých teplotách. Navíc je hotové kolo opět ztuženo při vysokých teplotách a poté se dlouho chladí. Konečně je do dokončeného kola vložena centrální matice a je aplikován čirý lak pro dodatečnou ochranu.
"Porsche je první společností v globálním automobilovém průmyslu, která tuto extrémně složitou technologii používá," vysvětluje automobilka. "Splétávací technologie nabízí klíčovou výhodu oproti běžnějšímu způsobu výroby předem impregnované tkaniny z uhlíkových vláken: Tato výrobní technika podstatně zpevňuje a zpevňuje materiálovou strukturu uhlíku, což zvyšuje tuhost."