Postaví obchvat a odstraní špunt
Víte, na kterém místě v Pardubickém kraji je nejhustší doprava? Dlouhé fronty u pardubického Parama jsou jasnou odpovědí. Každý den zde v dopravních zácpách nadává více než třicet tisíc řidičů. O deset kilometrů dál se stejná situace opakuje i při nekonečném průjezdu Chrudimí.
Velkým šokem proto před dvěma měsíci bylo zastavení přípravných prací na této stavbě. Teď ovšem nastal obrat.
„Na chrudimském obchvatu se bude pokračovat. Budeme stavět a obchvat postavíme,“ oznámil přímo v Chrudimi ministr dopravy Vít Bárta.
Zastavení všech dopravních staveb bylo podle jeho slov nutností. Ministerstvo tak získalo páku na stavební firmy, aby stlačily ceny už stavěných nebo připravovaných silnic a železnic. Jednu z největších úspor se podařilo najít právě na chrudimském obchvatu. Sdružení tří stavebních firem nabídlo slevu ve výši 272 milionů korun, jen aby mohlo začít stavět.
Ministerstvo také výrazně mění strategii. Místo často naddimenzovaných staveb, typu třípatrové křižovatky u Opatovic, chce stavět především obchvaty měst a obcí.
„Musíme získat zpět důvěru lidí. Peníze proto půjdou na konkrétní místa, kde lidé trpí tím, že jim už roky někdo slibuje obchvaty,“ říká Bárta.
Přímo jednotlivé kraje musí říct, kde mají největší problémy a podle toho seznamu priorit bude stát uvolňovat peníze. Číslo jedna v našem kraji získal průjezd u pardubického Parama. „Čtyřpruh z Hradce sice bude hotový, ale špunt u Parama zůstane. Doufám, že teď se už peníze podaří získat,“ říká primátor Pardubic Jaroslav Deml.