Povědomí o realitních značkách na českém trhu zaznamenává kontinuální růst | E15.cz

Povědomí o realitních značkách na českém trhu zaznamenává kontinuální růst

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Agentura phd připravila pro poslední měsíc roku nezávislý výzkum realitních značek a jejich vnímání. Letošní výzkum ukazuje značný posun v jejich vnímání na českém trhu. Potvrzuje se tím i pozitivní trend růstu důvěry v odborné služby především v sítě realitních kanceláří, které mohou svým klientům zaručit profesionální, komplexní servis.

Se závěrem roku byl již po čtvrté v řadě proveden výzkum znalosti značek největších hráčů na českém realitním trhu. Od roku 2008 jej pod názvem Snapshot jej realizuje agentura Phd. Na rozdíl od jiných segmentů, jako například FMCG, realitní sítě s tradicí a světovým know-how nepůsobí v České republice moc dlouho a postupně se rozvíjí po dobu posledních šesti let. Dle současného vývoje však můžeme očekávat příklon k poptávce po kvalitních službách důvěryhodných značek jako je například RE/MAX, jejíž makléři prochází permanentním systémem vzdělávání a nabízejí tak služby certifikované dle norem ISO.
Výzkum byl proveden na vzorku 532 respondentů v poměru 49% mužů, 51% žen. Podmínkou zařazení do projektu bylo, že v posledních 2 letech koupili, prodali, pronajali byt, dům nebo o tom v příštích 2 letech uvažují.
Podíváme-li se na Top of Mind, který reflektuje, že respondent zmínil realitní společnost na prvním místě, spontánně, bez žádné nápovědy či seznamu RK, tak nám vychází pořadí RE/MAX 21% oproti 11% v roce 2009, M&M reality 11% oproti 6% v roce 2009, Sting zůstává na 6%, následuje Maxima reality s 5% a Dům realit se 2%, stejně jako Century 21. Podpořená známost ovšem vykazuje vysoké nárůsty v průběhu posledních dvou let. U RE/MAX 88% z 62% v roce 2009 a u M&M reality 83% z 59% v roce 2009. Ty jsou dále následovány AAA Byty, Domem realit, Stingem, Realitní společností České spořitelny a Century 21, které v uvedeném pořadí zaznamenávají výraznější nárůst povědomosti o značce.
Celková znalost značky vykazuje ještě strmější nárůst oproti předchozím letům. RE/MAX zvýšil celkovou znalost o 19 % z 22 % v roce 2009 na 41 % v roce letošním. M&M Reality stouply na 27 %, Sting mírně poklesl na 15 %, Maxima Reality jsou na 11 %, ostatní kanceláře se pak pohybují pod 10 %, přičemž výraznější růst zde zaznamenalo pouze Century 21 z 3 % na 7 % v roce 2011.
RE/MAX si již od počátku výzkumu udržuje přední pozici. „Na český realitní trh se RE/MAX již od počátku snaží přinést kvalitní koncept poskytování realitních služeb a odlišit se od konkurence, důkladným systémem vlastních certifikací. Makléři procházejí třístupňovým systémem školení až na úroveň CRM ISO., společnost má také pozitivní reference, na základě poskytnutých služeb, od klientů, kteří s námi již spolupracovali. Navíc uplatňujeme i nové možnosti komunikace, abychom představili široké veřejnosti přínos pomoci makléře při obchodu s nemovitostmi. V druhé polovině roku jsme se například snažili představit náplň práce makléře formou televizního pořadu Nové hnízdo, kde si diváci mohli vytvořit bližší představu o tom, co tato profese obnáší.“ říká Petr Frey, viceprezident pro marketing.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video