Praha se umístila v první desítce evropských měst pro nákupní turistiku

Praha se stala jedním z deseti nejnavštěvovanějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení. Vyplývá to z nového výzkumného programu divize časopisu The Economist s názvem Globe Shopper City Index – Europe, sponzorovaného společností Global Blue. Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů v městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Index měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií - obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima. „Tento index pomůže obchodníkům a značkovým prodejcům činit lepší obchodní rozhodnutí a online podoba tohoto indexu umožní cestovatelům objevit ideální město pro nákup podle jejich představ,“ uvedl šéf společnosti Global Blue Per Setterberg.

V celkovém hodnocení zvítězil Londýn, následovaný Madridem a Barcelonou. Na dalších místech skončily Paříž, Řím, Berlín, Lisabon, Amsterodam, Praha a první desítku uzavírá Budapešť. Ruská metropole Moskva skončila na 19. příčce, Bratislava až 23. a celý žebříček ukončila Ženeva.