Praha se umístila v první desítce evropských měst pro nákupní turistiku
Index měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií - obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima. „Tento index pomůže obchodníkům a značkovým prodejcům činit lepší obchodní rozhodnutí a online podoba tohoto indexu umožní cestovatelům objevit ideální město pro nákup podle jejich představ,“ uvedl šéf společnosti Global Blue Per Setterberg.
V celkovém hodnocení zvítězil Londýn, následovaný Madridem a Barcelonou. Na dalších místech skončily Paříž, Řím, Berlín, Lisabon, Amsterodam, Praha a první desítku uzavírá Budapešť. Ruská metropole Moskva skončila na 19. příčce, Bratislava až 23. a celý žebříček ukončila Ženeva.